Men der er i sidste ende flere plusser end minusser, og skuespillerne er de største af slagsen. Chris Hemsworth har ikke blot titelrollen, men også karisma så det basker. Han uddeler tæsk med manér, men den 27-årige australier er lige så ferm til at håndtere de dramatiske og komiske momenter. Det er bare en skam, at filmen ikke giver Hemsworth tid nok til at gøre Thors forvandling fra hovmodig egoist til heroisk helt overbevisende nok.

Actionsekvenserne leverer også varen – især et tidligt opgør mellem aserne og frostjætterne på en gold og kold slagmark, som virkelig tager pusten fra én i 3D. Hammergod underholdning. Men endnu mere lamslående er Tom Hiddleston i rollen som Thors sleske halvbror Loke – fortællingens mest spændende karakter. Man ser dette engelske stjerneskud revse en garvet legende som Anthony Hopkins, og kvalitetsskellet i præstationerne er ikke-eksisterende. I fællesskab slår Hiddleston, Hemsworth og Hopkins gnister på niveau med de computerskabte tordenbrag, og det er i sidste ende dét, som gør en 3-stjernet metervare til et 4-stjernet startskud på årets blockbuster-sæson.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Thor”-interview med Chris Hemsworth og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Frederik 13 år siden

Er lige kommet hjem fra 3D premieren i Imperial. Jeg var nervøs om Hemsworth kunne klare opgaven, men jeg synes han gør det super godt. Hiddleston som Loki er dog den der imponerer allermest, og håber at se mere til ham fremover. Et par af Asgård scenerne virkede lidt fjollet, The Warrior's Three føltes desværre lidt spildt, men både Ray Stevensen som Volstagg og også Idris Elba som Heimdall er gode.

Thor er essensen af en superheltefilm. Den er sjov, har imponerende actionsekvenser og tager ikke sig selv alt for alvorligt. Det var den første 3D film jeg har set siden Avatar, og jeg fandt konverteringsarbejdet yderst imponerede. Hvis man fortalte mig den var filmet med 3D kameraer havde jeg troet det.

4/6.
Gravatar

#12 BN 13 år siden

Som det dog hober sig op med superheltefilm jeg ikke gider at se ...
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13 Twister 13 år siden

Efter de efterhånden mange positive anmeldelser af filmen er jeg også blevet overtalt til at tage ind og se den. Jeg skal se den imorgen klokken 14:00 i biocity Århus. Var meget i tvivl om jeg skulle tage ind og se den i 2D eller 3D, men nu er det altså blevet til at jeg har valgt at se den i 3D efter at have læst en del anmeldelser der skriver at 3D'en er udmærket. jegt krydser fingre :) og så er det jo også godt at se filmen for at forsætte med at få den optimale optakt til The Avengers der kommer i 2012.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#14 evermind 13 år siden

4 stjerner ser dejligt lovende ud - jeg glæder mig til selv at få syn for sagen på mandag. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#15 Shadow_Dude 13 år siden

Ærger mig at høre at Asgård sekvenserne fylder mest.. Synes at de ser lidt små fjollede ud i trailerne.. Meeen som superhelte freak bliver jeg jo nok nødt til at se den alligevel..
"Gotta love modern weapons tech. Easier for an one-armed man to fire a missile launcher than pull on his pants"
Gravatar

#16 MOVIE1000 13 år siden

Johan??
Fik du set om der var et klip efter rulleteksterne? :)

Esbjerg Biocity slukkede og rullede gardinerne allerede for da det kom bragende op på skærmen om hvem der havde instrueret filmen, også slukekde de bare. Der var faktisk et par stykker der var skuffet, inklusiv mig selv, over vi ikke måtte nyde filmen "helt" til ende.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#17 The Insider 13 år siden

#16, det er der, og det er ikke ligefrem sindsoprivende spændende :-)

Stellan Skarsgårds forsker dukker op på en underjordisk base og møder Samuel L. Jackson. Jackson afslører en kuffert, som indeholder noget, som jeg ikke umiddelbart kunne genkende fra nogen Marvel-tegneserier, men som åbenbart er en utrolig energikilde. Skarsgård smiler og siger, at det er et nærmere kig værdigt, og så ser vi Skarsgårds spejlbillede, og det viser sig, at det faktisk er Loke, som har snydt sig ind på basen ved at bruge Skarsgårds udseende.


Og den biograf må du endelig se at få klaget over! Hvor ville jeg ønske, at vi havde samme regler i England, hvor det udløser bødestraf bare at tænde lyset, før rulleteksterne er overstået...
War. War never changes.
Gravatar

#18 Svagin 13 år siden

Har set den to gange nu - tvunget! Første gang synes jeg det var den dårligste film jeg havde set i år. Anden gang fik den sneget sig op på 2/6 stjerner pga. af bedre 3D i biograf nummer to.

Jeg fatter virkelig ikke de første anmeldelser? Jeg tror det er den dårligste superhelte film jeg har set. Den er blot fyld til Avenger filmen.

Tom Hiddleston er det eneste rigtige positive ved filmen - Og dette er selvom hans karakter, er virkelig dårligt fortolket i historien.
http://taxidriverfilm.blogspot.com/2011/04/100-gode-grunde-til-at-jeg-elsker-film.html
Gravatar

#19 theassociate2010 13 år siden

BN her er lidt til dig: Link
Gravatar

#20 wiseguy 13 år siden

Åbenbart en film, der deler vandene! De danske anmeldere svinger mellem 2 og 5 stjerner ud af 6 mulige. Tror jeg napper den på en Telia tirsdag, så er skaden ikke så stor, hvis det er noget bras.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: