Men der er i sidste ende flere plusser end minusser, og skuespillerne er de største af slagsen. Chris Hemsworth har ikke blot titelrollen, men også karisma så det basker. Han uddeler tæsk med manér, men den 27-årige australier er lige så ferm til at håndtere de dramatiske og komiske momenter. Det er bare en skam, at filmen ikke giver Hemsworth tid nok til at gøre Thors forvandling fra hovmodig egoist til heroisk helt overbevisende nok.

Actionsekvenserne leverer også varen – især et tidligt opgør mellem aserne og frostjætterne på en gold og kold slagmark, som virkelig tager pusten fra én i 3D. Hammergod underholdning. Men endnu mere lamslående er Tom Hiddleston i rollen som Thors sleske halvbror Loke – fortællingens mest spændende karakter. Man ser dette engelske stjerneskud revse en garvet legende som Anthony Hopkins, og kvalitetsskellet i præstationerne er ikke-eksisterende. I fællesskab slår Hiddleston, Hemsworth og Hopkins gnister på niveau med de computerskabte tordenbrag, og det er i sidste ende dét, som gør en 3-stjernet metervare til et 4-stjernet startskud på årets blockbuster-sæson.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Thor”-interview med Chris Hemsworth og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 elwood 13 år siden

Andre end mig der bed mærke i at scenerne på jorden blev indledt med en skæv kamera vinkel, ved ikke om det blot var for at adskille de to verdner eller, jeg morede mig, hvertfald lidt over det.

Ja der er noget med handlingen der pludselig får fart på, mere end man er vandt til, men udover det synes jeg nu det var en yderst underholdende film, nåja ser man lige bortfra Biocity's lille problem i starten med lyden, som lige sku påpeges over for dem.

Stan Lee's rolle var egentlig også meget munter, ikke fordi den var så vigtig det var bare lidt en sjov karakter de havde fundet til ham i hammer scenen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#42 Riqon 13 år siden

elwood (41) skrev:
Ja der er noget med handlingen der pludselig får fart på, mere end man er vandt til, men udover det synes jeg nu det var en yderst underholdende film, nåja ser man lige bortfra Biocity's lille problem i starten med lyden, som lige sku påpeges over for dem.


Var du til samme forestilling, som jeg var? Den hvor de slukkede den og man sad og ventede 15 minutter på at de fik det til at virke. En form for kompensation havde været på sin plads :p
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#43 elwood 13 år siden

Hehe var du også derinde jep, det var mig og en ven der var på vej op for at gøre opmærksom på det.

Og ja de ku godt ha gjort noget, men hva man kan ikke vinde, hver gang.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#44 The Insider 13 år siden

Blu-ray FTW!
War. War never changes.
Gravatar

#45 David Munch 13 år siden

7/10 herfra, så den i 2D i en iskold kælderbiograf hos Palads..

Jeg synes personligt at hele Asgard delen spillede rigtigt godt, omend de tre krigere var lidt overfladiske, og hende der spillede Sif gjorde et ret elendigt job IMO.

Scenerne på jorden fungerede halvdelen af gangene, og det som ødelagde den for mig, var den totalte fejlcasting af Portman som den kvindelige forsker. Hun passede bare slet ikke ind i den rolle...
Gravatar

#46 Riqon 13 år siden

David Munch (45) skrev:
Scenerne på jorden fungerede halvdelen af gangene, og det som ødelagde den for mig, var den totalte fejlcasting af Portman som den kvindelige forsker. Hun passede bare slet ikke ind i den rolle...


Den rolle havde nok ikke passet bedre til så mange andre, da det "manuskriptmæssigt" (sorry, det er et klamt ord) var en papirsflad karakter, hvis største udfordring bestod i at se på Thor med dådyrøjne - og den del klarede Portman da, som hun skulle.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#47 evermind 13 år siden

Er lige kommet hjem fra Imperial og var fedt underholdt! 3D'en var dog noget lala, synes jeg.

Sammen med den tynde kærlighedshistorie, udgjorde de tre krigere og Sif filmens umiddelbare svagheder. Især rollerne som Thor, Loke og Odin var dog godt besat og størstedelen af tiden var jeg virkelig begejstret!

En kanon start på superhelteåret for mit vedkommende!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#48 mr gaijin 13 år siden

Ved nærmere eftertanke er det største problem med "Thor", at jeg allerede føler mig mæt af både blockbuster- og superheltefilm. Måske kan jeg klemme en "Harry Potter" eller en "X-Men First Class" ned, men jeg er ikke særlig sulten efter "Green Lantern", "Pirates 4", "Transformers 3" eller "Captain America".

Heldigvis er der "Tree of Life" og "Melancholia" undervejs til at giver lidt fiber og protein imellem alle kalorierne.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#49 Riqon 13 år siden

#48 - Hvad med en blockbuster som Super8 ?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#50 Ericmase 13 år siden

Riqon (49) skrev:
#48 - Hvad med en blockbuster som Super8 ?


JOJO DA!
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: