Som udgangspunkt arbejder “THX 1138” med en velkendt socialkritik, men under overfladen på denne nedtonet og imponerende debutfilm gemmer der sig en tidløs og atypisk “mand på flugt”-film. Filmen er ganske enkelt en nydelse i denne indholds- og udseendesmæssige flotte DVD-udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 inflector 19 år siden

Det lyder som en spænende film, tror vist at den skal købes inden for en overskuelig fremtid.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#2 Patriarch 19 år siden

Jeg er ret overbevist om at Lucas vil vende tilbage til de "små" film når han er færdig med StarWars. "there is still good in him"
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 filmz-Le Samouraï 19 år siden

Det snakkede Lucas sådan set om allerede kort efter premieren på 'Star Wars' i 1977:

"What I want to do now is to take my craft in the other direction, which is telling stories without plots and creating emotions without understanding what is going on in terms of purely visual and sound relationships."

- interview m. Lucas i Rolling Stone, no. 246, 25. august 1977

Man kan selvfølgelig argumentere for, at han har opnået dét mål med hans seneste film. ;-)

But to be fair, så drømte Lucas i 1977 om at trække sig tilbage fra mainstreamen, lade andre lave evt. sequels og selv koncentrere sig om film à la 'THX 1138':

And, I figured the merchandising along with the sequel would give me enough income over a period of time so that I could retire from professional filmmaking and go into making my own kind of movies, my own sort of abstract, weird, experimental stuff.

(læg forøvrigt mærke til, at "sequel" meget bevidst omtales i ental)

Spørgsmålet er bare, om George Lucas anno 2004 stadigt har det i sig. Det er mere end 30 år siden, at han har lavet noget, der bevæger sig udenfor mainstreamen - og når man ser hans seneste værker, så er der vist ikke den store tvivl om, at dén George Lucas, vi ser i dag, er en markant anderledes filmskaber, end manden, som lavede 'THX 1138'.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#4 filmz-ill 19 år siden

Ala Equilibrium?
.
Gravatar

#5 Patriarch 19 år siden

Hvis du mener om filmen er ala Equilibrium, så nej...slet ikke. Men den bygger på samme grundide...

Prøv at læs anmeldelsen ;)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#6 jesperr 19 år siden

ked af film og dødsyg film
Gravatar

#7 filmz-Asta 19 år siden

Jeg forsøgte at se den igår, men jeg synes at den var en smule anstrengende, fordi det hele gik sååååå langsomt. Så jeg så kun ca 15 min. af den. Den var ikke lige min kop te...
-
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#8 Corgan 19 år siden

#7:

Du gir kun en film 15 min til at sætte gang i en handling? Så må film som "Bad Boys" lige være noget for dig.

;-D
Gravatar

#9 filmz-Asta 19 år siden

#8 Ja Bad Boys.....Den er da superfed....;-)
-
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#10 filmz-Alex De Large 19 år siden

Jamen, handlingen begynder da slet ikke i Bad Boys???

Skriv ny kommentar: