Der er gudskelov større intensitet og mindre nonsens i Michael Bays tredje robotfabel end i forgængerne, men desværre suppleres de overrumplende actionsekvenser af rædsom pruttehumor og en overflod af overflødige handlingsforløb. I forhold til den foregående Blu-ray-udgivelse af filmen er der langt mere at komme efter på denne 4-disk udgivelse, som byder på en fænomenal 3D-præsentation og timevis af underholdende ekstramateriale, som selv folk, der ikke nødvendigvis synes om franchisen, formentlig vil finde fascinerende. Filmen er ganske vist middelmådig, men udgivelsen er et must for fans og enhver ejer af et 3DTV.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kviesgaard 12 år siden

Babo84 (#9) skrev:
Det lange actionklimaks i Transformers 3 er jo vildt imponerende visuelt, men også drønkedeligt og ensformigt. Actionscener skal ikke varer en time, eller have den fornemmelse.


Beskriver meget godt min egen oplevelse af filmen. Det havde hjulpet på filmoplevelsen, hvis man havde haft modet til at skære ind til benet og trimmet actionscenerne. Som arkitekten Mies Van der Rohe udtrykte det: Less is more.

Tendensen i Hollywood virker dog til at hælde mod et andet udtryk: Bigger is better.
Selv er jeg dog ikke helt enig i sidstnævnte betragtning.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#12 Therien 12 år siden

#9

Alt for lidt historie, strukket ud over alt for lang tid.. Bla. derfor den og Bay virker så forbandet uintelligent.. Specielt når en vigtig detalje som Bumblebees tilfangetagelse sker off-cam. Hvorfor man ikke viser det, istedet for sporadiske action sekvenser er mig en gåde.. At det er en "Transformers film" er ikke en undskyldning for elendigt håndværk.

Anyway, blot en tilføjelse til dit Babo. Er helt enig :)
Gravatar

#13 Therien 12 år siden

The Insider (10) skrev:
#2, jeg mener faktisk, at de i USA har annonceret, at skiven er blevet trykt i et begrænset antal - men det kan selvfølgelig bare være et marketingskneb, og "begrænset antal" er alligevel også et vidt begreb.


Det kan jeg næsten garantere, altså at det er et vidt begreb.. Det er ikke mange måneder siden jeg sidst så en Ringenes Herre Limited/extenden/super deluxe/extreme remulade udgave i ny indpakning på DVD.. I ved, den med statuetten).. Avatar fås også stadig i ny i sin Limited/extenden/super deluxe/extreme remulade udgave..
Gravatar

#14 Brodersalsa 12 år siden

Jeg så den i 3D i biffen i sin tid, og det er godt nok en af de bedste biografoplevelser jeg har haft i længere tid. Det fungerer præcis som det skal, og bilscenen hvor Sam flyver igennem luften, og der flyver genstande rundt i luften samtidigt med at i baggrunden forsøger Bumblebee at få fat i Sam. Det ser virkelig vildt ud i 3D, så hvis man har muligheden for det, så man godt nok ikke snyde sig selv for den oplevelse, den er helt fænomenal!
Jeg er dog enig i dommen, og syntes faktisk at den fjogede humor er langt mere til stede end i de foregående, dog heldigvis kun den første times tid!
Gravatar

#15 Ericmase 12 år siden

Johan: du burde anmelde denne udgave af "Transformers"!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#16 Babo84 12 år siden

Kviesgaard (11) skrev:
Bigger is better.


Jeg kan ellers godt lide udtrykket, hvis substans også blev "bigger", men det er sjældent tilfældet.
Gravatar

#17 Kviesgaard 12 år siden

#16

Jeg er rørende enig i den betragtning.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#18 The Insider 12 år siden

#15, jamen, hvis du sponsorerer, vil jeg da gerne overveje det! ;)
War. War never changes.
Gravatar

#19 Ericmase 12 år siden

#18 Arrg dog! Ellers tak du. ;)

Forresten tænkte jeg på om du nogensinde vil anmelde hele Lost-serien på Blu-ray? :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#20 Kviesgaard 12 år siden

#18

Til The Insider
Jeg kan altså ikke dy mig for at spørge til hvordan du har det med at Michael Bay og Steven Spielberg også kommer til at stå bag den fjerde Transformers film, som dog vist ikke skulle lægge i forlængelse af de tre første?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: