Manuskriptet er med andre ord velskrevet med både dialog, handling og de tidslige spring i narrativet, der glider let og ubesværet ned. Filmens kvaliteter til trods kan det undre, at den kun får premiere i biograferne Grand og Vester Vov Vov. Selvom det umiddelbart lyder elitært med en filmatisering af en roman fra 1700-tallet, så er filmens metafortælling så moderne og ikke mindst underholdende, at den burde kunne trække et større publikum.

Måske gælder det for filmen, som det i sin tid gjaldt romanen. I starten blev den underkendt af sin samtid, men formåede med tiden at finde et stort kult-publikum.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 chuck 17 år siden

Det er sjovt, at den får så gode anmeldelser. Den har enkelte sjove øjeblikke, men jeg synes stilen er anstrengende og vittighederne er fortænkte. Jeg så den i Berlin og fandt den elendig. Så er den blevet rost til skyerne, og jeg har siden genset den på en dvd-screener, men jeg synes det er Kejserens nye klæder: Der er ingenting!
Hilsen Chuck alene i verden :)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#2 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Jeg har hørt rigtigt meget godt om den fra en del, der også så den i Berlin, så jeg ser frem til den. Bogen er temmeligt fascinerende (men nu ikke helt nem at komme igennem).
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#3 jessup 17 år siden

Steve Coogan er en gudsbenået komiker og Winterbuttom er om end ikke så en alsidig instruktør - meeeeeen det bliver vist på DVD den skal ses
This is just until June
Gravatar

#4 filmz-flammable 17 år siden

Jeg så den i Grand her forleden og må sige at den til fulde har fortjent de 5 stjerner. Det er imo den mest underholdende film i år. De mange meta-niveauer fungere fint i samspil og filmen flyver virkelig af sted, jeg blev faktisk overrasket da den pludselig var slut :)

5½ / 6
Gravatar

#5 filmz-rupert giles 17 år siden

#4 Jeg er helt enig. Det er en herlig og dejlig film. På en og samme gang lidt kynisk, men også meget varm. Og så er Coogan glimrende. For ikke at snakke om, at jeg vil føde Naomie Harris' børn, men det er en helt anden historie :-)

Skrot Super-and og tag ind og se den her i stedet. Den er meget bedre. Og en time kortere :-)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo

Skriv ny kommentar: