“Unbreakable” er en undervurderet og forfriskende sober superheltefilm, der respekterer sit publikum og belønner seerens tålmodighed med fornemt skuespil og forbløffende twists. Denne Blu-ray er udstyret med et strålende transfer og et eksemplarisk lydspor, men der medfølger ikke meget ekstramateriale, og det er i øvrigt identisk med det, der fulgte med den gamle dvd-udgivelse. Fans kan med god samvittighed investere i skiven, og hvis man endnu ikke har givet filmen en chance, er det oplagt at gøre det nu, hvor den er blevet tilgængelig i HD.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Highland Park 15 år siden

Han spiller læge i "The Sixth Sense", men så vidt jeg husker, spiller han ikke en læge i "Unbreakable" (det ville da også være mærkeligt, hvis han havde to forskellige biroller i samme film). Og nej, det er ikke den sekvens, jeg tænker på (for det giver skam udmærket mening), men derimod den på stadion.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12 wimmie 15 år siden

Enig med anmeldelsen - købte den selv på blu-ray og det var et glædeligt gensyn og lækker kvalitet ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#13 elwood 15 år siden

Kan godt være hukommelsen spiller mig et puds men

Er twistet så det med, at Samuel Jackson har iscenesat hele den der togulykke for at finde Hans Arch enemy, og derved præsentere sig som Bruce willis's største fjende "they call me mr. glass"

Fordi for mig og se så var det store twist at det var en reel superhelte film, og det var den del som overraskede mig mest da jeg så den første gang, self. kommentaren fra Samuel Jackson cementere den udvikling 100%

Men jeg kom bare til og tænke på om det blev nævnt som en superhelte film, i trailers eller omhandlede det blot en normal mand som der skete mystiske ting for?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14 natterjack 15 år siden

#13 Såvidt jeg har forstået er en af grundene til at den ikke fik mere succes, det at den blev markedsført som en The Sixth Sense-agtig thriller. Jeg så også twistet, som det du gjorde, og det er klart min yndlings Shyamalan-film. En af de bedste superheltefilm der nogensinde er lavet.
Gravatar

#15 elwood 15 år siden

#14 det giver også filmen en hel anden kvalitet istedet for det der lille hurtige twist

Togulykken var iscenesat for at finde Bruce willis karakter, som fungere lidt på samme chockmåde som i The Sixth Sence, hvor man opdager at Bruce Willis's Karakter er død


I Unbreakable kommer twistet (som jeg ser det) bare lige så stille krybene, og overrasker en hen af vejen, istedet for et youtube egnet twist 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 Zelle 15 år siden

Jeg syntes også dette er lidt en overset perle, og klart Shyamalans bedste. Kan ikke helt beslutte mig for om den skal have 5 eller 6 stjerner. Det må et gensyn klargøre for mig :o)

Har dog ikke set den på Blu-ray endnu, så de andre tre punkter kan jeg ikke udtale mig om... endnu :)
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#17 Guts 15 år siden

#10

Shyamalan spiller en der bliver mistænkt for at sælge stoffer.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#18 filmz-gofferoffer 15 år siden

Er helt enig i anmeldelsen. Denne film får desværre ikke den ros, den fortjener.

Der er overraskende mange, der ikke forstår sekvensen med Shyamalan. Han er manden, som David (Bruce Willis) anklager for at have stoffer på sig.

Folk forstår ikke, hvorfor manden ikke har nogen stoffer på sig, når David kigger i hans lommer, eftersom vi i et flash ser ham lægge stofferne i en skraldespand. Men hvis man ser scenen igennem en ekstra gang, ser man, at Shyamalans person har en mere farverig jakke på, og at det, David ser, derfor er et flashback til en tidligere begivenhed og ikke noget, der vil ske i fremtiden. Det etablerer, at David ikke får syn fra fremtiden, men derimod grave ned og se, hvad folk har gjort i fortiden.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#19 Highland Park 15 år siden

#18: Tak for forklaringen, det må jeg lægge mærke til næste gang, jeg ser filmen.

Problemet er for mig at se netop dette, at man skal se "scenen igennem en ekstra gang". Når man sidder og ser filmen, burde det ikke være nødvendigt - desuden kan man jo ikke gøre den slags i biffen. Og uanset hvad synes jeg ikke, at Shyamalan har formået at gøre det klart, hvad der foregår i den scene, deraf forvirringen hos mange blandt publikum. Det er prisværdigt, at han ikke serverer alt på et sølvfad for sit publikum, men tingene kan også iscenesættes for dårligt og mangelfuldt.
Desuden synes jeg ikke, at Shyamalan er troværdig i sin lille cameorolle. Han virker underligt fraværende.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#20 filmz-gofferoffer 15 år siden

#19

Helt enig. At det er årsag til forvirring, kan ikke ligefrem siges at være en god ting. Og ja, Shyamalan burde holde sig bag kameraet, for han er ofte ret rusten i sine små cameos. Og jeg er begyndt at tro, han burde holde sig til at være instruktør, for hans evner som manuskriptforfatter har ikke imponeret på det seneste.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.

Skriv ny kommentar: