“Unbreakable” er en undervurderet og forfriskende sober superheltefilm, der respekterer sit publikum og belønner seerens tålmodighed med fornemt skuespil og forbløffende twists. Denne Blu-ray er udstyret med et strålende transfer og et eksemplarisk lydspor, men der medfølger ikke meget ekstramateriale, og det er i øvrigt identisk med det, der fulgte med den gamle dvd-udgivelse. Fans kan med god samvittighed investere i skiven, og hvis man endnu ikke har givet filmen en chance, er det oplagt at gøre det nu, hvor den er blevet tilgængelig i HD.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 frankdrebin 15 år siden

Helt enig i andmeldelsen! Dette er en af mine absolutte yndlingsfilm, skal helt sikkert have den her på blu-ray :)
Gravatar

#2 chandler75 15 år siden

Helt fantastsk film, selvom jeg ikke synes, Johan giver ekstramaterialet helt nok credit. Jeg er heller ikke helt enig i, at slutningen skulle virke brat, og jeg synes filmen står udmærket for sig selv - har egentlig ikke rigtig lyst til at se dem lave en trilogi (hvornår er det nogensinde lykkedes at lave en god trilogi ud af en succesfuld første film ;)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 PredatorX 15 år siden

#2

Back to the Future
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#4 chandler75 15 år siden

# 3 Ahhh... er 2'eren og (især den fesne) 3'er på højde med etteren? :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 BN 15 år siden

#2:

Star Wars
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 davenport 15 år siden

Leprechaun!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#7 BN 15 år siden

#2: Bourne-trilogien
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8 Bobby Singer 15 år siden

Vidste faktisk ikke, at den var planlagt som en del af en trilogi, men er enig med chandler på det punkt, filmen behøves ikke at have en eller flere forsættelser, den står nemlig stærkt nok for sig selv.

Nå men med det lagt til siden, så er det rart endelig at se en anmeldelse af Unbreakable her på Filmz.dk. God anmeldelse og er enig i det meste på nær lige det med slutningen, den virker hverken for kort eller kontant til mig, synes tværtimod at den afrunder historien ganske godt.

Shyamalan’s bedste, mangler dog stadig at se hans to seneste værker, hvis du spørger mig, som ikke fortjente alt den hårde kritik den fik i sin tid.

Kort sagt - en fremragende film, som jeg ikke ville tøve med at give 6/6. :-)
Idjit
Gravatar

#9 Highland Park 15 år siden

Jeg har heller ikke noget problem med slutningen men derimod med den scene, hvor Shyamalan selv optræder i en lille rolle - en sekvens der ikke rigtigt giver mening, og som burde have været udeladt af filmen.

Men jeg holder også meget af filmen. Jeg husker dog tydeligt, hvor svært publikummet i Imperial havde ved at tage dens præmis - og filmen som helhed - seriøst, da jeg i sin tid så den. Størsteparten kunne ikke holde deres kæft og de fleste grinte på de mest mærkværdige tidspunkter. Røvirriterende.

Hvorvidt det er en god idé med en trilogi kommer vel fuldstændigt an på, hvorledes det færdige resultat ville tage sig ud. Men det kunne være interessant at se, hvordan Shyamalan ville tackle en trilogi.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 chandler75 15 år siden

Husker jeg galt, eller spiller Shyamalan ikke
ham lægen i starten, der forklarer, at Willis' karakter er den eneste overlevende fra togulykken?


Hvordan giver det ikke mening?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: