Filmen har desuden en umådelig irriterende tendens til at vise to meget ens scener, med den samme pointe, kort efter hinanden. Det er som om, den ikke rigtigt har tiltro til at tilskueren fanger pointen første gang. Der er i det hele taget for mange scener, som ikke rigtigt bidrager med noget til historien, og man får ofte følelsen af, at filmen træder vande.

Rektor Meislings stiller på et tidspunkt en udfordring til H.C. Andersen. Han skal skrive en historie så god, at den kan få Meisling til at græde. Det er naturligvis lige en opgave for en genial romantisk fortæller som H.C. Andersen, og netop Andersens evne til at fortælle bevægende historier bliver i filmen et forløsende element. Hvis “Unge Andersen” ikke er en helt vellykket film, så er den dog en interesant historie.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 SpielbergFreak 19 år siden

Den er jeg statist i!!!!:-)

Gravatar

#2 Patriarch 19 år siden

Så burde den sku få en 'filmz' mere :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 SpielbergFreak 19 år siden

Ja, og jeg burde få en Bodil for Bedste Statist!

Aner ikke om filmen er god? Skal da klart se den, når jeg selv er med iden, men det er også mest derfor. At se sig selv stå ved siden af Lars Bryggman i en film, han er jo en af de bedste danske skuespillere nogensinde!

Det var sgu fedt at vaære med til det der, at stå og studere alt det vilde udstyr, hvor mange mensker der er med og hvordan de arbejder, det var sgu en fed oplevelse, og så fik man 2 fribilletter per dag, man var med.
Gravatar

#4 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

Jeg var utrolig skuffet over denne film, det er virkeligt ærgeligt da filmen ser rigtig dyr og flot ud.

Jeg synes på ingen måder at skuespillet var godt, de fleste bipersoner klarer det ganske fint, men slet ikke nogle pragtpræstationer. Skuespilleren der spiller H.C. er formår at sige alle sine replikker på fuldstændig samme måde, jeg følte ikke med ham, jeg synes bare han var ynkelig. Meislinge var nok den bedste i filmen.

SPOILERS!
Jeg syntes også der var alt for meget unødvendigt hollywood effekt "lir" i filmen, alle de klip med støj, hvad skulle de til for? Og pludselig løber Andersen fra en bil midt om natten??? En varulv? Det ville måske passe ind i en anden film, men i en historie om H.C. Andersen virker det bare latterligt.

2 ud af 6 fra mig.
Gravatar

#5 filmz-gimleno1 19 år siden

Hehe, Henning Jensen er altid fantastisk når han er halv-psykopatisk!

Har nu ikke set hele filmen, blot trailers, men ham Thalow ligner sgu H.C. meget godt, men alene i traileren virker han enormt overspillet, uden evner for at få replikker til at give genklang......ret synd....håber sgu bare jeg tager fejl..
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#6 filmz-Bruce 19 år siden

Charlie and the chocolate factory 2?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 filmz-Alek 19 år siden

Den ser yderst interessant og visuelt overdådigt ud.
Det er efterhånden blot ærgreligt at, film som sikkert er af kvalitet, skal vises i fjernsynet få uger efter premieren i biograferne.
Jeg vil derfor råde alle til at undgå den i biffen, og tænde for tv'et om et par uger hvor filmen bliver vist som en mini-serie!
Gravatar

#8 filmz-sikorab 19 år siden

Vil vædde med at vi skal ind og se denne film med min klasse, vi har om romantikken, frels mig!!!
Gravatar

#9 SpielbergFreak 19 år siden

Første del kommer i TV på søndag..... den røg bare i biffen en uge før så man kunne tjene nogle ekstra penge...
Gravatar

#10 Patriarch 19 år siden

Ret vildt at den vises allerede
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: