Sam Mendes leverer endnu engang et pragteksemplar af en film… taget i betragtning af at det kun er hans anden film, så kan vi roligt regne med at han kommer til at lave mange flotte film!

Jeg har meget få kritikpunkter til filmen… for det første så er filmen meget lang tid om at komme i gang. I den første halve time opbygges forholdende imellem personerne, og det kan føles en smule langtrukket. Men det er en vigtig del af filmen, og hvis man keder sig bare det mindste kan man jo blot nyde filmens flotte look.

Derudover syntes jeg at filmens slutning var en smule for forudsigelig, og det er en smule ærgeligt

De to småting kan dog ikke rokke ved det faktum at Vejen Til Perdition er en af årets allerbedste film. Det er gangster-action og familiedrama i een film, og det er smukt og flot lavet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-baal 21 år siden

Ooooh! Det er Mendes som instruerede 'American Beauty' !!

Så er jeg klart tændt på at se 'The road...'

Iøvrigt: En fin anmeldelse! Ud med Anders Rou Jensen, den bittersøde farveblinde flæbe dukke!
Gravatar

#2 DarkLight 21 år siden

damn you, azathoth! Now look what you done !

/me finder sin pung frem og begiver sig på vej ned mod den lokale biograf...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 chandler75 21 år siden

Som tegneseriefan vil jeg da lige for god ordens skyld gøre opmærksom på at filmen - udover mere eller mindre løst at være baseret på virkelige hændelser - mere direkte er bygget over en udmærket tegneserie, også kaldet "The Road to Perdition."

Den er skrevet af kriminalforfatteren Max Allan Collins og tegnet af Richard Piers Rayner og udkom fra Paradox - et sideforlag til DC Comics - engang midt i halvfemserne.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 filmz-vassago 21 år siden

Det kan ogsaa naevnes, at der i det nyeste nummer af filmbladet "sight & sound" er en rigtig god anmeldelse + en masse baggrundsstof om filmen og tegneserien den er bygget over.

Bla. om de aendringer de har foretaget, og hvorfor.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 filmz-Starscream 21 år siden

Har lige set filmen og jeg må sige at den var både tiden og pengene værd. Tom Hanks leverer som sædvanligt uovertruffen skuespil og jeg synes rollen som kriminel og hævner klæder ham.
Helt klart en film der er værd at se.
Megatron has fallen! I, Starscream, am now your leader. Decepticons, follow me!
Gravatar

#6 filmz-rock solid 21 år siden

latterlig forsøg på at lave endnu en godfather med latterlige over the hill tom hanks..BRÆÆÆÆÆK.
Gravatar

#7 filmz-Fister 21 år siden

#6 skal du ikke til at tage dig lidt sammen... det er fint nok at du har en mening om film, og du har da også ret til at ytre din mening ligesom alle andre...

men når jeg læser din latterlige kommentarer i de forskellige forums på dette site, så slår det mig at du enten:

1. Er under 10 år og gerne vil lege med de store drenge.

2. Er over 10 år men har en IQ på under 50.

Prøv lige at argumentere lidt for din mening istedet for bare at skrive at "latterlige tom hanks er over the hill" eller "star trek er latterligt pis bræk bræk tis, bæ og lort"

... men jeg kan selvfølgelig godt se det er svært når man er under 10 år eller har en iq på under 50!!
Gravatar

#8 filmz-Gulzilla 21 år siden

#7 TOTALT ENIG !
Beam me up..! Scotty...
Gravatar

#9 filmz-saerdna 19 år siden

en møg fed film siger jeg bar
Gravatar

#10 inflector 19 år siden

Ja det er en fremragende film, virkelig smuk både skuespilsmæssigt, men så sandelig også på billed siden.
selfimprovement is masturbation

Skriv ny kommentar: