“White Noise” overbeviser i et stykke tid om at den er en intelligent psykologisk thriller, men det er den imidlertidigt ikke. Som handlingen skrider frem bliver den mere og mere ulogisk og selvmodsigende, indtil den når et yderst skuffende klimaks der synes at være taget direkte fra en billig gyserfilm.

Plottet virker også meget urimeligt flere steder undervejs. Der bliver brugt meget tid på at forklare at det kun er når man afspiller optagelserne af baggrundsstøjen, at man kan høre de dødes stemmer, man kan ikke høre det direkte, men hvordan kan det så være at gespensterne kan tale over mobiltelefoner m.m.? Hver gang Johnathan gør en ny opdagelse skifter stemmernes betydning – først er de stemmer fra det hinsides, så varsler, osv.. til sidst tvivler man på at der er nogen form for rød tråd overhovedet.

Hvis filmen ikke ender som en fuldstændig ligegyldighed, skyldes det først og fremmest Michael Keatons gode præstation. I denne rolle viser han endnu engang hvorfor han engang bar masken med de spidse ører i Batman filmene. Det er trist at han så sjældent er med i gode film. Denne gang er han det heller ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 morten8546 19 år siden

SAVNER GODA GAMLE KEATON I EN GOD FILM!

den skuespiller er ALT for sej, men hans valg af manuskripter er for dårlig og hans valg af instruktører...

Verden er bare ikke et godt sted!
Angela Dodson: "Are you going down?!?"
John Constantine: "Not if i can help it."
Gravatar

#2 filmz-Exitium 19 år siden

Verden er bare ikke et godt sted!

Nej...Nej det er den ikke, men så har man jo en masse film, at trøste sig med!
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#3 filmz-gub 19 år siden

Ja den var desværre ikke så vellykket :O(=
Men den er ikke den dårligeste film jeg har set... Lidt under middel..
Gravatar

#4 filmz-thomas _h 19 år siden

heh det er vist ikke en film man skal spilde sin SU på, kan jeg høre ;)
Gravatar

#5 filmz-gub 19 år siden

nej det ville være synd at sige.. Men hvis man vil se gys er det faktisk det bedste bud der er... lidt sørgligt men sådan ligger det :)
Gravatar

#6 filmz-Exitium 19 år siden

Er den vær at se hvis man var vild med den sjette sans???
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#7 filmz-gub 19 år siden

De har intet med hinanden at gøre.. Desværre...
De har bare begge døde mennesker som fælles træk...
Gravatar

#8 filmz-niev 19 år siden

Jeg syntes nu denne film er spooky nok... Jeg hoppede da i sædet flere gange...
Gravatar

#9 pulse83 19 år siden

#8 Enig. Jeg havde lave forventninger til denne film, men den formåede faktisk at skræmme mig ganske meget, hvilket sker forholdvist sjældent.

Historien bliver dog en smule latterlig hen mod slutningen.

Jeg syntes ikke at Keaton er hverken dårlig eller fremragende i denne film. Men han er en glimrende skuespiller ellers. 4/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#10 filmz-gub 19 år siden

Hey sådan er det jo... folk er forskellige (heldigvis) så der skal forskellige ting til at vi synes noget er skræmmende...

Skriv ny kommentar: