Med en stribe glimrende og naturtro præstationer, et lydspor der virkelig sparker røv, og en billedside, der uden slinger i valsen veksler imellem det intime og det sublime, opnår “Wolf Creek” alt, hvad dens bagmænd kunne have håbet på. Filmen er tydeligvis lavet af folk, der har respekteret og nydt deres arbejde (mange af dem debutanter eller det, der ligner). Filmen kostede næsten ingenting at lave, og man måtte bl.a. tilpasse sig de skiftende vejrforhold, fordi man hverken havde tid eller penge til at finde andre datoer. Men filmen virker hverken billig eller overfladisk – man kan skære igennem intensiteten med en motorsav. Samtidigt giver produktionens lave budget filmen et ekstra stænk af uafrystelig realisme. Man forlader biografen nærmest i choktilstand med en nagende følelse af hjælpeløshed. “Wolf Creek” er en fantastisk, dristig og uhyre effektiv gyser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Yoda 18 år siden

#10

Ja, lad os ikke begynde at tale om teaterpriser - de er horrible!

Jeg var ved at s.... grønne grise (pardon my french), da jeg skulle lægge 200,- for mig og kæresten, da vi var inde og se "King Kong". Ej at forglemme de 5,- i bestillingsgebyr - de kapitalistiske plattenslagere! Behøves jeg sige, at jeg altid medbringer egen cola, når jeg er i biografen! ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#12 dh-ad 18 år siden

"Hvis man nævner ordene 'Australien' og 'film' i sammenhæng, vil der nok ikke være mange lamper, som begynder at blinke i den gængse filmentusiasts bevidsthed."


Hmm, så er man da også selv ude om det. Jeg synes, da ikke man skal være særlig entusiastisk for at kunne nævne bl.a. "Ørkendronningen Pricilla", "Muriel's Wedding" og "Strictly Ballroom - De Forbudte Trin". Australierne havde jo gang i en fantastisk stime dengang i 90'erne.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#13 The Insider 18 år siden

Der er mange, mange glimrende australske film, bestemt. Udover dem der er nævnt i anmeldelsen, så da bestemt også Priscilla som du nævner og f.eks. Rabbit-Proof Fence. Men det ændrer desværre ikke på, at de ofte synes at blive forbigået og hurtigt glemt, bortset fra nogle ganske få, glimrende tilfælde.
War. War never changes.
Gravatar

#14 Hal60 18 år siden

Wolf Creek er en fantastisk gyser... Er 100% enig med anmelderen.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#15 rammy 18 år siden

Helt enig - super uhyggelig horror-film !
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#16 zombieman 18 år siden

#12 enig og så selvfølgelig Hr Peter Jackson´s Film
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#17 Yoda 18 år siden

#16

Han er jo new zealænder, ikke australier ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#18 zombieman 18 år siden

#17 ok godt ord igen sådan er det når man drikker 5 liter kaffe om dagen
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#19 duuk74 18 år siden

Rigtig fin gyser. Dog nok liige en tak mere end hvad jeg ville ha givet den. Historien er ikke djævlens original, og efter min mening er der lige lidt for mange "stemnings skud" af Australien og naturen. Fint nok, det er ok at bruge et par gange for at lægge en stemning, og såmænd og ok at bruge som "eyecandy", men imo lige i overkanten. Men det er småting.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#20 filmz-brat99 18 år siden

filmen er okay.
starten er kedelig.
men så bliver det spændende men slutningen er tynd.
3/6 herfra !

Skriv ny kommentar: