Med en stribe glimrende og naturtro præstationer, et lydspor der virkelig sparker røv, og en billedside, der uden slinger i valsen veksler imellem det intime og det sublime, opnår “Wolf Creek” alt, hvad dens bagmænd kunne have håbet på. Filmen er tydeligvis lavet af folk, der har respekteret og nydt deres arbejde (mange af dem debutanter eller det, der ligner). Filmen kostede næsten ingenting at lave, og man måtte bl.a. tilpasse sig de skiftende vejrforhold, fordi man hverken havde tid eller penge til at finde andre datoer. Men filmen virker hverken billig eller overfladisk – man kan skære igennem intensiteten med en motorsav. Samtidigt giver produktionens lave budget filmen et ekstra stænk af uafrystelig realisme. Man forlader biografen nærmest i choktilstand med en nagende følelse af hjælpeløshed. “Wolf Creek” er en fantastisk, dristig og uhyre effektiv gyser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Bates 18 år siden

Rigtig god anmeldelse. Den skal jeg helt sikkert ind og se. Det kunne være man skulle varme op med "The Descent" på dvd inden man vælter i biografen, nu da de begge har fået så gode anmeldelser.
Gravatar

#2 Yoda 18 år siden

"Wolf Creek" kan købes i en flot 2-disc udgave fra Play til £13.

Så behøves du ikke tage i biffen ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#3 Bates 18 år siden

Ok takker. Så kan jeg jo passende bestille "The Descent" samtidig :)
Gravatar

#4 Yoda 18 år siden

Det var så lidt :)

Det skal nok blive en "hyggelig" horroraften med de to film på afspilleren.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#5 The Insider 18 år siden

Jeg har netop købt "Wolf Creek" fra CD-WOW, men jeg er umådelig glad for at have set filmen i biffen. Den her film skal altså ses første gang på 35mm, drenge og piger :-)
War. War never changes.
Gravatar

#6 Yoda 18 år siden

Der er mange film, der tager sig bedst ud i biografen, og hvis denne havde et lidt mere lempeligt prisniveau, ville jeg nok også benytte mig noget mere af deres tilbud.

75,- er simpelhen for dyrt for en film, der end ikke tager 2 timer.

Man skal under alle omstændigheder vælge sine film med omhu, da det med sådanne priser ikke er mange gange, man kan besøge biografen om måneden.

Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#7 The Insider 18 år siden

Nej, men der er altså visse film der er rejsen værd. Også selvom de ikke varer to hele timer :-)
War. War never changes.
Gravatar

#8 zamm- 18 år siden

Endelig en gyser der får gode anmeldelser, det var søreme osse på høje tide da!

Kunne godt være jeg skulle se den sammen med nogle gutter!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#9 Yoda 18 år siden

#7

Rejsen er den da så ganske sikkert værd, men ikke prisen. ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#10 The Insider 18 år siden

Jeg er enig. Priserne er alt for høje. Det kan ikke være en gåde for selskaberne, hvorfor de tjener 5 gange så meget på salg af dvd'er som på salg af biografbilletter. Og priserne bliver også bare ved med at stige. 100 kroner for King Kong? Men 75 kroner for en oplevelse som denne er ganske godt givet ud. Det er billigere end teateret! :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: