“Wolf Creek” er et fremragende værk indenfor gysergenren. Med sine pittoreske billeder, en gennemarbejdet lydside og de fornødne konventioner bundet sammen i et hele, hæver filmen sig langt over det gennemsnitlige inden for sin art. Udgivelsen oppebæres desuden af en rimelig billedkvalitet, en eminent lydside og en tilsvarende formelig bunke ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 HonoDelLoce 17 år siden

#19 -

Hvorfor? Jeg har da på intet tidspunkt været uhøflig i forhold til Kadann og The Insider, som kritiserer min argumentering uden overhovedet at nævne min argumentering.. Endsige ikke engang selv argumentere for, at min ditto var dårlig, blot pointere det..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#22 The Insider 17 år siden

#21, say what? Du antyder at os skribenter på filmz.dk har formet en sammensværgelse, hvor vi siger, at vi kan lide en eller anden film (i dette tilfælde: Wolf Creek), bare fordi vi skal (du antyder dermed, at det er fordi, vi ikke virkelig mener det, og dermed også at det er for at give et falsk indtryk og decideret lyve overfor læserne, incl. dig).

Jeg siger så udelukkende, at jeg synes, det er et besynderligt argument (hvilket jeg formoder, du da også selv godt kan se), og derfor er jeg uhøflig ifht. dig? Blot antydningen af, at man er uhøflig, fordi man ikke copy/paster en anden persons forhenværende "argument" er da også mærkværdigt, og man bliver næsten lige nødt til at pointere, at din udlægning i sig selv nærmere er netop dét: en udlægning, som du egentlig ikke har argumenteret for. Hvorfor skulle vi aftale på en julefrokost at vi skulle give Wolf Creek 5 stjerner? Det her er sgu sort snak... oh well, jeg har en 5. sæson af "Six Feet Under", der skal ses færdig... Rock on.
War. War never changes.
Gravatar

#23 HonoDelLoce 17 år siden

#22 - Så fordi jeg metaforisk angiver, at jeg ikke er enig i anmeldelserne af filmen, antyder jeg en sammensværgelse? Wooow..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#24 The Insider 17 år siden

Jeg tror, at du skal være helt sikker på, hvad en sammensværgelse er, honodelloce. Jeg er bange for at din metafor (hvis du vælger, at kalde den det - og jeg antager her, at du mener din særprægede julefrokost-beskrivelse) ikke just angiver, at du er uenig i vurderingen af filmen. Faktisk giver det slet ingen mening. Hvorledes klargør en fortælling, om en fuldstændig fiktiv og spøjs julefrokostaftale, at du ikke kan lide en film?

En sammensværgelse er betegnelsen for en aftale (ofte med et løgnagtigt formål) indgået imellem to eller flere personer. Tillad mig at komme med et eksempel:

synes måske det virker lidt som om at anmelderne her på siden er blevet enige om til julefrokosten, at de skulle have én film, som de SKULLE give gode anmeldelser i år
War. War never changes.
Gravatar

#25 HonoDelLoce 17 år siden

#24 - hvilket jeg mener er et RIMELIGT klart metafor for, at jeg ikke er enig i anmeldelserne..

Don't take life to serious - you won't get out alive.. Nogensinde hørt det før?

Og jeg ved udemærket godt hvad en sammensværgelse er.. Ved du hvad metafor er?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#26 davenport 17 år siden

...Og hvordan finanserer i så de julefrokoster???
I er så indspiste og korrupte på Filmz. Ja, en filmz-mafia, drister jeg mig til at sige...
Føj, hvor er det nederdrægtigt! Og her sidder vi og skal læse side op og side ned, uden at vi får faglig bistand!
I ryster mig i min grundvold...

[/ironi off]

:D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#27 The Insider 17 år siden

Jeg tror bare, jeg hopper videre igen.

"26, pas på, Davenport! Du ved for meget!
War. War never changes.
Gravatar

#28 pulse83 17 år siden

#20 Der er jo sjældent noget der er 100% originalt, men lige i dette tilfælde og i disse tider med elendige remakes af gamle gysere osv., finder jeg faktisk Wolf Creek rimelig original i sin opbygning. Jeg skal helt tilbage til 1999 for at finde en gyser der minder om Wolf Creek; nemlig Blair Witch Project, som godt kan minde lidt om den. Ellers kan man gå endnu længere tilbage til 1974 og året for The Texas Chainsaw Massacre, som filmen også tydeligvis er inspireret af. Så jeg holder stadigvæk fast i 5/6, og tilføjer at en anden af grundene til at den fortjener den score er originaliteten. Den er måske ikke original set over 30-40 år, men det er den set over de sidste 10 års gyser-udgivelser.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#29 HonoDelLoce 17 år siden

#28 - så er vi så åbenbart også flintrende uenige om hvad originalitet indebærer ;) Men lad nu det være det, jeg er uenig i anmeldelsen, lad os holde den ved den kedelige udtalelse, da jeg ikke lyster flere beskyldninger ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#30 filmz-Plimmer2 17 år siden

Originalitet er sådan lidt difust. Hvor mange film om året ser vi som er virkeligt originale? 1, hvis vi er heldige?

Hvorfor ikke bare nyde film på deres egne præmisser også skide hul i ratings? Det eneste der er værd at læse i en anmeldelse er alligevel det forfatteren har skrevet. :p

Også ontopic, tror blockbuster kommer til at tjene en skilling fra mig af på den her på søndag. :)

Skriv ny kommentar: