Bortset fra Eckhart tildeles ingen af filmens figurer nok personlighed til, at man overhovedet gider trække på skuldrene, når de omkommer, men samtidig er filmens manglende ambitioner på sin vis også en styrke. Den er tilfreds med at være et stykke klichefyldt B-film og forsøger for det meste ikke at gabe over mere, end den kan magte. Til gengæld kunne man godt ønske, at den havde udvist lidt sparsommelighed i længden – knap to timer er simpelthen alt for lang tid for en film, der kører i fuldstændig samme gear hele vejen.

Målt i forhold til gængse ruminvasionsfilm har man dog bestemt set langt værre tilfælde end “World Invasion: Battle Los Angeles”, men den er ikke desto mindre en meget forudsigelig affære, der hverken byder på det mindste spor af nytænkning, nogle opfindsomt designede væsner eller en synderligt velskrevet historie. Når nu rumvæsnerne alligevel er rejst helt fra den ene ende af galaksen til den anden, kunne de da i det mindste have taget et ordenligt manuskript med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Ericmase 13 år siden

Helt uenig! Har lige været i biffen og se den og den var "AWESOME!"!

Replikker som soldaterne siger i filmen er da de mest realistiske replikker der kan blive sagt i hæren (altså i USA).

Ellers var filmen utrolig fed med noget af det gakkeste "Slå hjernen fra"-action i rigtig lang tid (mere end "Inception" har) og Eckhart var simpelthent alt for sej i sin rolle som Seargent Nantz og Rodriguez'erne var også awesome! Filmen havde også rigtig fede effekter og de der "ukendte" aliens var sgu da ret syret at kigge på. UFO'erne var rigtig fedt animeret og baggrunden om natten
hvor Joe Rincon dør
var ekstremt flot. Det er mine grunde til at jeg simpelthent (nok som den eneste på Filmz) der vil give den 6/6 stjerner.

MEN! Den er selvfølgelig ikke bedre end "Inception"!

:-)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#12 McPeter 13 år siden

Jeg synes bortset fra det egentligt at Knowing var fed nok på sin egen måde.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#13 Mr. Chriss 13 år siden

#12 Syntes Knowing var en fin film lige end til de sidste 10 minutter, derefter blev det til højest to stjerner :(
Gravatar

#14 HonoDelLoce 13 år siden

McPeter (12) skrev:
Jeg synes bortset fra det egentligt at Knowing var fed nok på sin egen måde.


Under alle omstændigheder var fly-styrt-scenen noget af det bedste big-accident lavet på film, synes jeg :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#15 Kruse 13 år siden

Med hensyn til Knowing, så var der vellavet katastrofescener, såsom fly-styrt-scenen og subway-crashet, men overordnet set følte jeg desværre at filmen var noget middelmådig.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#16 Mr. Chriss 13 år siden

Enig de to scener du nævner var godt lavet, og var to af ikke mange lyspunkter i filmen.
Gravatar

#17 Thomsen 13 år siden

smolinsk (6) skrev:
Tror nu ikke vi skal være alt for kede af det i forhold til anmeldelsen. Nu skal man jo også tænke på det for tiden ikke er in at give katastrofe film gode anmeldelser, de er lidt dårlig stil for tiden. At den sikkert er vildt underholdende, som jeg er meget sikker på den er, score den desværre ikke på her inde.


Enten er du en troll, eller også er du bare ikke gammel nok til at bevæge dig udenfor Arto.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#18 smolinsk 13 år siden

Thomsen (17) skrev:
Enten er du en troll, eller også er du bare ikke gammel nok til at bevæge dig udenfor Arto.


Øhh måske du ikke helt følger med i film verden omkring dig makker, kan ikke helt lige se hvad der er galt med mit indlæg, kom med noget selv istedet for at rakke ned på andre, det er nemlig mega dårlig stil, og ikke noget der kan bruges til noget konstruktivt. faktum er at en film uden den bedste historie er dårlig stil her inde. Til BN så er det jo ikke det at han så i virkeligheden elsker de Sci-fi/katastrofe film du nævner, det jo noget P.. at skrive. Kan da ikke være nogen tvivl om at skyline og 2012 var noget møg, men når der så endelig er en som bare kan en smule, så skal den pilles fra hinanden, og især på dens historie som jo kan være lidt ligemeget i den genre generalt. så lidt mode er det er pille en katastrofe film lidt ned, så er man på den sikre side når man er anmelder.
Gravatar

#19 Sweetiebellefan 13 år siden

Kan ikke vente!

Min tissemand er stiv for helvede!
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#20 DoctorDoom 13 år siden

Jeg vil give den 2/6. Kan dog ikke anmelde det sidste kvarter, da jeg simpelthen faldt i søvn. Jeg vågnede ved at der stod en meget tyk kvinde med lilla hår og råbte "HALLO filmen er færdig". Mine 'gode' venner var gået og havde ladet mig sidde tilbage i biografen. Det er sgu da meget skægt.

Skriv ny kommentar: