Bortset fra Eckhart tildeles ingen af filmens figurer nok personlighed til, at man overhovedet gider trække på skuldrene, når de omkommer, men samtidig er filmens manglende ambitioner på sin vis også en styrke. Den er tilfreds med at være et stykke klichefyldt B-film og forsøger for det meste ikke at gabe over mere, end den kan magte. Til gengæld kunne man godt ønske, at den havde udvist lidt sparsommelighed i længden – knap to timer er simpelthen alt for lang tid for en film, der kører i fuldstændig samme gear hele vejen.

Målt i forhold til gængse ruminvasionsfilm har man dog bestemt set langt værre tilfælde end “World Invasion: Battle Los Angeles”, men den er ikke desto mindre en meget forudsigelig affære, der hverken byder på det mindste spor af nytænkning, nogle opfindsomt designede væsner eller en synderligt velskrevet historie. Når nu rumvæsnerne alligevel er rejst helt fra den ene ende af galaksen til den anden, kunne de da i det mindste have taget et ordenligt manuskript med.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 esbenp 13 år siden

Er helt enig med #2, hun er overbrugt og irriterende...

Er også enig med anmelderen, der er ALT for mange kliche replikker i den her film og man føler ikke rigtig spændingen i aktionsekvenserne, fordi de fylder hele filmen, så man går hurtigt død i dem. I starten var jeg også positiv indstillet over for det håndholdte kamera, men det bliver man hurtig træt af fordi det flyver rundt og man bliver helt svimmel. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, om at det er fordi rumvæsnerne simpelthen ikke ser ægte ud, hvis man så dem med stillestående kamera, for man ser dem aldrig rigtigt (typisk alien film nu til dags :()
Det eneste der bærer filmen er de meget flotte computereffekter (og lyd!), og underholdende var den da (til en hvis grad).

Hvis man er nede med amerikansk patriotisme, marine jokes og aliens så er det helt sikkert en okay film.

3/6
Gravatar

#22 Sentrax 13 år siden

De aliens var da okay originale!


der er jo også begrænset hvad man kan lave uden at det bliver ALT for flippet til at man gider at tro på det.
Gravatar

#23 Antlion 13 år siden

#18:

Vrøvl. De fleste katastrofefilm er nogle katastrofer, derfor får de dårlige karakterer. Så længe anmelderens argumentation er i orden, er det absurd at beskylde vedkommende for værende farvet af, hvad der er "in".

Gravatar

#24 esbenp 13 år siden

#22 - Helt sikkert, de var helt fine, kunne godt tænke mig at se deres fjæs som f.eks. i Independence Day, og hvis man kan få det til at se godt ud dengang kan man vel også 15 år senere :D
Gravatar

#25 elwood 13 år siden

Billede 1
Aron Yep... that spaceship is gonna crash down and kill us

Billede 2
Radio Com chatter heard between the pilots

Pilot number 8 scrrtt say ehmm does anyone know where we are headed?

Pilot number 2 Scrttt Ehh nope, I'm just following the Pilot in the front, he must know the way

Pilot number 4 scrrtttt eh yeah same here over... srtttttt

Pilot in front thinking Argg I have no idea where we must go!!!

Billede 3
[url= how I miss the Pillowfights with the girls, we had so much fun back then...[/url]
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#26 BeKay 13 år siden

4/6
Den var præcis hvad jeg havde ventet.
TYK drengerøvs action med masser af effekter og lydniveau på linie med rockkoncert.

De fleste kommentarer er for såvidt korrekte, hvorledes man så vægter betydningen er så ganske individuelt. :)
Gravatar

#27 Djibyman 13 år siden

Jeg har svært ved at tro på den anmeldelse, så nu tror jeg lige jeg smutter i biografen kl 21 og ser den, og fanden tag det hvis det er rigtigt, jeg har så store forventninger til denne film.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#28 Bruce 13 år siden

McPeter (12) skrev:
Jeg synes bortset fra det egentligt at Knowing var fed nok på sin egen måde.


Fed Proyas sci-fi. 8/10

Narniabæver1973 (19) skrev:
Kan ikke vente!

Min tissemand er stiv for helvede!


Vær taknemmelig. Vi er mange, som drømmer om livstegn!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#29 Thomsen 13 år siden

smolinsk (18) skrev:
Øhh måske du ikke helt følger med i film verden omkring dig makker, kan ikke helt lige se hvad der er galt med mit indlæg, kom med noget selv istedet for at rakke ned på andre, det er nemlig mega dårlig stil, og ikke noget der kan bruges til noget konstruktivt. faktum er at en film uden den bedste historie er dårlig stil her inde.


Jeg har en bedre idé. Hvad med i stedet for, at du *selv* smed nogle argumenter på bordet for, at det er en god film, og at anmelderen tager fejl?

Jeg er nu overbevist om, at du ikke er en troll. Men du er helt klart heller ikke gammel nok til at bevæge dig rundt udenfor Arto, hvis du virkeligt selv tror på dit konspirationsteoretiske ævl om, at anmelderne har en eller anden agenda, blot fordi de ikke kan lide en film, som du godt kan!

Tro mig, vi har hørt den påstand mange, mange gange før, af mange andre som dig. Den bliver aldrig underbygget. Og den bliver heller ikke bedre eller mere troværdig af at blive gentaget.

Kom dog ind i kampen, "makker".
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#30 Kruse 13 år siden

Thomsen (29) skrev:
Tro mig, vi har hørt den påstand mange, mange gange før, af mange andre som dig. Den bliver aldrig underbygget. Og den bliver heller ikke bedre eller mere troværdig af at blive gentaget.


Og i mange forskellige versioner. Udskift katastrofefilm med actionfilm, komediefilm, gyserfilm, romantiske film osv.

Jeg er lige ved at tro at anmelderne slet ikke kan lide film overhovedet! ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: