På trods af adskillige produktionsproblemer er “World War Z” endt som en gedigen thriller med en veloplagt Brad Pitt som primus motor. Jovist, filmen er fattig på opfindsomhed og overraskelser, men den er også blottet for overflødigt fedt, og intensiteten daler sjældent. 3D-billedsiden imponerer, og lydsporet er endnu bedre. Det er en skam, at disken slet ikke huser noget ekstramateriale, men hvis man er glad for gedigne spændingsfilm eller Pitt, så er udgivelsen bestemt værd at kigge nærmere på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 HonoDelLoce 10 år siden

Jeg anede ikke noget om alle de produktionsvanskeligheder før efter jeg havde set filmen, og selvom jeg godt lagde mærke til, at der blev sprunget noget rundt i verden (og ligeledes noget rundt i genre), så havde jeg en idé om, at det måske var på grund af forlægget (som jeg ikke har læst).

Men udover det, så var jeg rigtigt glad for filmen. Faktisk sad jeg og snakkede med kæresten om bagefter, at det var sjovt, som den hoppede imellem at være noget lignende "horror", over i action, over i suspense-thriller og så videre, og at det var forstyrrende. Men alligevel var det første, jeg gjorde, at hoppe ind på nettet for at se, om en sequel var sat i søen. Det siger vel alligevel en del :D

Efter "grundig" overvejelse har den sneget sig helt op på en 8/10 for mig.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12 Gasivodo 10 år siden

Kan lige snige mig op på 4/6, lider ellers af samme kvaler med filmen, som Herren af lufttørret kød.

Dog vil jeg lige nævne Segen. Hun er godt nok nice og måtte gerne gi' et handjob! Hov vent??!
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#13 Ispep 10 år siden

Helt acceptabel film, som var underholdende og spændende. 7/10
Gravatar

#14 steadi07 10 år siden

#12 - Segen er et lidt utraditionelt valg af det tætteste, som filmen kommer på en central kvindelig birolle.. Og jeg må sige, at hun gør det godt i filmen.

Det er nu meget dejligt, at kvinderne ikke altid bare er pyntedukker, men faktisk også i stand til at handle.

Skriv ny kommentar: