“Wyatt Earp” er en film der ikke efterlader det store indtryk, men som alligevel skal se pga. Dennis Quaids spil som Doc Holliday og ikke mindst de flotte billeder. Lyden på DVD’en er acceptabel og billedoverførelsen er udgivelsens lyspunkt. Ekstramaterialet er dog noget tyndt og programmerne lugter lidt af reklamestof.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-The Omen 19 år siden

The Quick and the Dead og Silverado er begge gode "nyere" wersterns, men de når slet ikke samme stadie som Wyatt Earp, Tombstone, Den gode, den onde og den grusomme, Once upon a time in the West, Unforgiven osv.


De bedste Wersterns er også blandt de fleste af Warner bros. ældre film. Slå over på TCM en dag (hvis I har kanalen) og se dem.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#22 Hasselguff 19 år siden

Jeg mener ikke en "western" som "Quick and the Dead" er synderlig interessant. "Tombstone" er da udmærket, men ikke nær så helstøbt som den kunne være, og "Wyatt Earp" har jeg desværre ikke fået set endnu.

De bedste nyere westerns er i mine øjne film som "Unforgiven", "Danser Med Ulve", "Open Range", "Once Upon a time..", "Good, Bad, Ugly" og "Butch Cassidy..." hvoraf de sidstnævnte er nogle af de bedste film der overhovedet er blevet lavet.

Af ældre film er det titler som "Searchers", "Stagecoach" og "High Noon". Westerns er generelt dog en fed genre, hvor det visuelle stort set altid gør en film værd at bruge tid på. Dertil kommer at der i flere af de ovenfor nævnte titler er nogle rigtig veltegnede og komplekse karakteter.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#23 filmz-The Omen 19 år siden

Det er så sandt som det er sagt...


...det meste ihvertfald
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#24 chronaden 19 år siden

Young Guns filmene er jeg også vilde med :>
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#25 filmz-Randy Savage 19 år siden

ja dem første er sej. Man ser aldrig noget til Emilio Estevez hmm. Men im må indrømme Gene HAckman spiller godt i de hurtige og de døde, han er god til at spille skurk.
Gravatar

#26 Hasselguff 19 år siden

Så er der jo også "Blazing Saddles", der vel et eller andet sted vel godt kan anses for at være den ultimative western.





:)
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#27 chronaden 19 år siden

hehe hørt :D
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#28 filmz-Randy Savage 19 år siden

hehe jo deeeeeeeet. Robin Hood men in tights er også aldeles morsom, bare synd de sender den så mange gnage på tv3 og 3+ man bliver lidt træt af den. Hehe elske det sted hvor sheriffen siger Walk this way og saå går de på den samme bøssede måde som ham h3h3 mega griner
Gravatar

#29 filmz-Randy Savage 19 år siden

hmmmm sikke mange trykfejl og manglende tegnsætning. Hmm, nå hvad har ikke hele dagen.
Gravatar

#30 filmz-malmvig 19 år siden

Man må ikke glemme kulten.. DJANGO.. Med Franco Nero.. Kult Kult..
Your Kung Fu is nooo Goood!!!!!

Skriv ny kommentar: