Selvom det ikke indeholder mange anledninger til højrystet latter, så er manuskriptet dog rigt på sjov dialog og pudsige betragtninger. Filmen har desuden nogle gode bipersoner. Særligt den nørdede alternative boghandler Darryl, der forsøger at rådgive David underholder.
“Just Like Heaven” er dog mere romantisk end komedie, og fungerer da også først og fremmest på disse betingelser. Plottet udvikler sig på en ganske snedig måde, selvom de færreste vil være i tvivl om det endelige udfald. Først til allersidst bliver der kastet en unødvendig og ganske uvelkommen komplikation ind i handlingen, hvilket fører til en slutning der er mere lyserød og langtrukken end filmen ellers lægger op til.
Titlen “Just Like Heaven” stammer formodentlig fra det iørefaldende “The Cure” hit der bliver spillet undervejs. Hvis filmen selv ikke kun indeholder himmelsk toner, så er den dog meget langt fra helvede.
#1 Skobbolop 18 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#2 nakalay 18 år siden
#3 filmz-thomas _h 18 år siden
#4 tiny 18 år siden
Mark Ruffalo er en af dem, jeg rigtig har lagt mærke til her de sidste par år. Og han rykker højere og højere op på min liste. Jeg kan særligt godt li, at han spænder vidt. Min favoritter er indtil videre My Life Without Me og Eternal Sunshine of the Spotless Mind. De næste par film fra hans side, særligt All the Kings Men og Zodiach ser jeg meget frem til. Jeg tror dog ikke denne film er den, man kommer til at huske ham mest for...
#5 nakalay 18 år siden
#6 Skobbolop 18 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#7 filmz-lbw 18 år siden
#8 Yossarian 18 år siden
den ene tv-spot på tv3 for det til at ligne den sørgeligste film til dato.
den anden for den til at ligne en syg komedie..
gider ikke se den.
#9 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
4/6 også herfra !
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#10 filmz-Orion 18 år siden