• Armageddon
    26%
  • Titanic
    22%
  • The Day After Tomorrow
    13%
  • 2012
    11%
  • Deep Impact
    6%
  • The Towering Inferno
    6%
  • Anden katastrofefilm
    5%
  • S.O.S. Poseidon kalder (1972)
    3%
  • Twister (1996)
    3%
  • The Perfect Storm
    3%
  • Knowing
    2%
  • Poseidon (2006)
    0%

Stemmer i alt: 1552

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 MuManden 14 år siden

#48 - Disney's Lille Kylling... Nice one :D
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#52 filmz-Is 14 år siden

Det er ret besynderligt at klassikeren Das Boot ikke engang bliver nævnt i denne poll. Det er en helt forrygende og fantastisk film!
Gravatar

#53 Thomsen 14 år siden

#52 - Det er nu ikke så besynderligt. På hvilken måde synes du, at Das Boot hører hjemme blandt katastrofefilm?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#54 evermind 14 år siden

Jeg er overvejende af den holdning, at Roland Emmerichs værker snarere er filmiske katastrofer end katastrofefilm. :P

Anyway, jeg er vist ikke så meget til denne genre, men af dem, jeg har set fra listen, ligger Titanic (yeah, I know - and I don't care), Knowing og The Towering Inferno i den bedre ende. Sidstnævnte vil jeg meget gerne se igen snart (kunne være, jeg skulle tage og bestille den), da jeg ikke har set den i mange år, men husker den som vældig ubehagelig.

The Road, som jeg netop har set, må dog nærmest feje konkurrenterne af banen. Snarere end selve katastrofen er fokus på efterdønningerne og mennesket, nærmere bestemt en far og søns kamp for overlevelse og bevaring af værdier, i en dybt grufuld, forfalden verden, og det fungerer langt stærkere end overvældende eksplosioner, gigantiske tsunamier og smuldrende bygningsværker nogensinde ville kunne.

Narniabæver (48) skrev:
Knowing og Disney's Lille Kylling.


... selvfølgelig med det forbehold, at jeg endnu ikke har set Lille Kylling. ;)

Narniabæver, du er det twist, Shyamalan stadig leder efter ... :) <3
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#55 filmz-ab 14 år siden

knowing var overraskende god.

Ellers burde The Road stå på listen.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#56 filmz-Is 14 år siden

#53

Det er ikke ligefrem verden der går under i Das Boot, men det er det heller ikke i film som Titanic og Poseidon. Hvis vi kan være enige om de to sidstnævnte hører hjemme til katastrofe-genren, så hvorfor ikke Das Boot? De har da mange fællestræk.
Gravatar

#57 Tenebrae 14 år siden

#50: kan det være Atomic Train med Rob Lowe?

http://www.imdb.com/title/tt0144039/
De Gnavne Filmnørder www.dgfn.dk / TheHorrorQuiz www.thehorrorquiz.com
Gravatar

#58 Thomsen 14 år siden

#56 - Hvilke fællestræk?

Katastrofefilm handler om en igangværende katastrofe, deraf navnet. Hvor ser du en katastrofe i Das Boot?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#59 evermind 14 år siden

Speed mangler også på listen! ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#60 Thomsen 14 år siden

Ja, og "Kapring på åbent hav" ikke mindst! :-P
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: