• Imperiet slår igen
    42%
  • Sith-fyrsternes hævn
    18%
  • Jedi-ridderen vender tilbage
    17%
  • Stjernekrigen
    16%
  • Den usynlige fjende
    3%
  • Klonernes angreb
    2%
  • The Clone Wars
    2%

Stemmer i alt: 1165

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Andcasso 15 år siden

Jeg kan lide alle seks film. Har dem i Gud ved hvor mange udgaver.

Der er tale om en delt førsteplads. The Empire Strikes Back er en formidabel film, men jeg er også virkelig vild med Revenge of the Sith.

Derefter må det blive A New Hope (Hold op med at kalde den Sjernekrigen!) og Attack of the Clones.

På femtepladsen har jeg The Phantom Menace og på sjettepladsen Return of the Jedi.

Alle film har noget godt at byde på.

A New Hope startede det hele og har en god historie. Okay effekterne er ikke noget særligt idag (Thank God for the Special Editions), men filmen er stadig god. Bør dog ikke ses lige efter RotS.

TESB har en formidabel historie, godt skuespil, troværdige effekter og er flot. Jeg er glad for de ændringer der er blevet foretaget med de to Special Editions. Den er sin forgænger og efterfølgere overlegen. Måske med undtagelse af RotS.

RotJ er den flotteste af de tre første film, men historien er alt for tynd. Har ikke noget imod ændringerne, der er blevet lavet. Okay Hayden burde måske ikke stå der til sidst, men hellere for ung end for gammel. Sebastian Shaw var over 70, men figuren var kun i 40'erne.

TPM - Man kan hade den eller elske den, men ligemeget hvad I siger, så ændrer det ikke på at filmens konstruktion er identisk med ANH's. Har ikke noget imod Jar Jar, selvom han godt måtte dæmpe sig lidt. Kan godt lide at de andre figurer synes han er irriterende.

AOTC er en fed film. Masser af dystre scener. Mørkere end sin forgænger og god historie. Dog undrer titlen mig, da klonerne aldrig angriber. Man må elske Lucas' sjove valg af replikker. Det er corny, men det fungerer: "My love for you is like a lovely river of loving love".

ROTS ER den bedste film siden TESB. Fremragende historie, flot som bare pokker, fremragende musik og godt skuespil det meste af tiden. Yoda er ekstremt troværdig og Sidious har aldrig været ondere.

The Clone Wars er egentlig også en god film. Man skal jo tage den for det, den er: En børnefilm.
Gravatar

#12 filmz-Kadann 15 år siden

#11 -

Tja, "Stjernekrigen" er jo den danske titel og "A New Hope" er ikke den originale titel, så.. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#13 Petrescu 15 år siden

Kadann (2) skrev:
The Empire Strikes Back - selvfølgelig i udgaven uden ekstra Photoshop.

Derefter må det blive:

Return of the Jedi
A New Hope
Revenge of the Sith
Attack of the Clones
The Phantom Menace

"The Clone Wars" har jeg ikke set endnu



Den hopper jeg med på, dog er der tæt kapløb mellem top 3 om at være den bedste, så anser dem egentligt for én film.
- troede egentligt at de som bedst kan lide Phantom Menace, ikke ville besidde evnerne til at læse sig frem til at kunne stemme på filmen ;)
Gravatar

#14 Spanner 15 år siden

Empire klart.

Derefter:

A New Hope
Revenge of the Sith
Attack of the Clones
Return of the Jedi
The Phantom Menace
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#15 mr gaijin 15 år siden

Et sted mellem Imperiet og Stjernekrigen. Ny og spændende Hollywood-underholdning i sin tid. Derfra fes luften ud af ballonen.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#16 Riqon 15 år siden

Tilslutter mig mængden af Empire-gutter, kan især lide slutningen.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#17 filmz-gofferoffer 15 år siden

Empire
A New Hope
Revenge of the Sith
Return of the Jedi
Attack of the Clones





Phantom Menace
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#18 RFriis 15 år siden

Empire, utvivlsomt.
Gravatar

#19 NightHawk 15 år siden

Ja det blir også Empire Strikes Back herfra.

A New Hope
Return of the Jedi
Revenge of the Sith
Attack of the Clones
The Phantom Menace

Dog nøjes jeg med at ha' den gamle trilogi stående på hylden, da de 3 nye ikke siger mig det helt store.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#20 Slettet Bruger [1299328420] 15 år siden

Er jeg den eneste, der synes, at Attack of the Clones er endnu dårligere end Phantom Menace?

Skriv ny kommentar: