• Imperiet slår igen
    42%
  • Sith-fyrsternes hævn
    18%
  • Jedi-ridderen vender tilbage
    17%
  • Stjernekrigen
    16%
  • Den usynlige fjende
    3%
  • Klonernes angreb
    2%
  • The Clone Wars
    2%

Stemmer i alt: 1165

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 christianhg 15 år siden

#20 Nej, jeg er af samme mening. Den eneste rigtige rangering er:

The Empire Strikes Back
A New Hope
Return of the Jedi
Revenge of the Sith
The Phantom Menace
Attack of the Clones

Jeg har ikke set Clone Wars.
Are you crazy? The fall will probably kill you.
Gravatar

#22 RFriis 15 år siden

#21 - Netop!
Gravatar

#23 filmz-gofferoffer 15 år siden

Jake Lloyd ødelagde Star Wars.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#24 McPeter 15 år siden

Helt klart Stjernekrigen (hold så op med at kalde den A New Hope) :-P

Bare minderne om at se den på filmfremviser i kælderen på nabo-fritidsklubben og hvor vred jeg var da mine forældre hentede mig midt i filmen for derpå ikke at tillade mig at se den da den kom i TV fordi den blev vist for sent på aftenen... Nøj en drengs skuffelse varer længe. :-) Har dog fået taget revanche og set den et par gange efterfølgende... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#25 Andcasso 15 år siden

JL var 7, da han fik rollen. Hvad kan man forvente af en 7 årig. Det er de færeste, der kan spille godt skuespil i den alder. Og så dårlig er han da heller ikke. Det er sgu da heller ikke kun gode skuespilpræstationer, der præger de gamle film.

Flere stede er Carrie Fisher intet mindre end grinagtig i ANH. "The more you tighten your grip Tarkin, the more star systems will slip through your fingers".

Mark Hamill har også nogle mindre heldige steder, men det gør ikke så meget. De er ikke så iøjenfaldende.

Jeg holder på, at flertallet af de mennesker som har så ondt i røven over de nye film, har det fordi de forbinder de gamle film med deres egen barndom. Og man kan aldrig toppe barndomsminder.

Jeg synes, at der er væsentligt mere historie at hente i de nye film.
Gravatar

#26 Æsop9000 15 år siden

1. The Empire Strikes Back
2. Star Wars
3. Revenge of the Sith
4. Return of the Jedi
5. Attack of the Clones
6. The Phantom Menace
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#27 The-new-meister 15 år siden

Helt klart Empire Strikes Back... No doubt
Gravatar

#28 enfilmnørd 15 år siden

IV tæt forfuldt af V, men de er alle gode. Selv episode 1, der klart er ringere end de andre.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#29 filmz-Le Samouraï 15 år siden

Også en stemme til Imperiet slår igen herfra med Stjernekrigen* som nummer to.

* De historiske revisionister kan godt pakke sammen. "A New Hope" har *ALDRIG* været filmens originale titel. Gå ud og leg med photoshop-entusiasterne, will ya...
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#30 jesperhp 15 år siden

Empire. Men det var et svært valg mellem den og A new hope.

Return of the jedi må være den film, jeg har set flest gange overhoevedet. En overgang da jeg var mindre havde jeg en vane med at smøre to marmelademadder og se den film HVER dag, når jeg kom hjem fra fritidsordningen. Det nåede et punkt, hvor jeg stort set kunne alle replikker, selvom jeg på ingen måde ikke kunne tale ordentligt engelsk. Those were the days:P

Skriv ny kommentar: