• Uden situationsfornemmelse
    27%
  • Et fjols
    26%
  • En underholdende provokatør
    17%
  • Overvurderet
    16%
  • Danmarks bedste instruktør
    8%
  • En misforstået kunstner
    7%

Stemmer i alt: 3405

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 duuk74 12 år siden

Danmarks suverænt bedste instruktør, og en til dels underholdende provokatør.

Er da sikker på han har situationsfornemmelse..han skider bare på den.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#12 Muldgraver 12 år siden

et væmmeligt monster med fem hoveder, det ene mere uhyggeligt end det andet, og hvert hovede har sylespidse tænder med ugegamle kadaverrester. Han flyver omkring i svovldampe og mumler obskøne forbandelser i øret på sovende børn. Han bor i en rådden fisk og spytter på de puddelhunde han falgermuseflyver forbi. Han klemmer tandpastatuben for oven, så der lige præcis kun kommer det ud han skal bruge, mens resten spreder sig uharmonisk nedad i tubens gemmer. Han tisser på brættet, og slår det op bagefter. Han synger falsk i badet og går af og til over for rødt, og han snorker. Og så er han så fucking menneske uden at ville tale folk efter munden, hvilket er til at brække sig over, og han siger undskyld for at have trådt folk over tæerne, fucking idiot, fuck fuck.

Nåja, og så giver han folk mulighed for selvfed forargelse over hans fjollede udtalelser, det dumme svin. Fuck. Ligesom han tvinger mig til at være selvfedt forarget over de selvfedt forargede, aaarrrgggh, svin. !
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#13 Fellaheen 12 år siden

Nu har jeg søgt på dit navn, Muldgraver, og du er forfatter. Så er det derfor du skriver så godt.

"tubens gemmer" ... smukt
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#14 Høegh 12 år siden

Som jeg ser ham, er han en særdeles underholdende provokatør og Danmarks mest interessante instruktør - og langt hen af vejen nok også den bedste.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#15 Muldgraver 12 år siden

#13
Tjah, jeg har fået udgivet blot en bitte og middelmådigt samlinget omgang digte (af varierende kvalitet (men som jeg dog godt selv kan lide (og da har fået en pæn lektørudtalelse))), og har sågar selv måttet stå for finansieringen, så at kalde mig forfatter er ikke så lidt imødekommende :) Men ikke desto mindre, tak for ordene.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#16 Dorza 12 år siden

Bruce (9) skrev:
#6 Som skrevet i anden tråd. Kunsten er gennemsyret med referencer til nazismens egne "landvindinger" og nazismens egne forbilleder, netop fordi det er så markant. Mennesker fortsætter med at være draget til symbolikken i både lyd og billeder og hvad er der galt i at være fascineret af æstetikken deri? Af billederne i Triump Des Willens? Af Speers Germania plan? Deri ligger ikke ikke nogen implicit godkendelse af nazismens gerninger.

I dag er der en fascination af Rom og det var da nøjagtig opulent arkitektur som denne, som var basis for Germania. Men Roms forbrydelser er i dag "glemte" og man kan med sindsro dyrke fascinationen af denne tids arkitektur, hvorimod nazismen stadig er "in mente" og tabu.

Triers Melancholia er åbenbart fuld af Wagner musik og tysk romantisme.


Det er ikke så meget det, at von Trier roser æstetiske/kunstneriske evner og inspirationskilder fra den kant. Det er mere måden han gør det på; nemlig ved at sige, at han forstår Hitler, at han selv er nazi, at jøderne er irriterende, at han beundrer Albert Speer o.s.v. Von Trier burde have skåret ud i pap, at det ikke var som mennesker han forstod eller beundrede disse navngivne nazi-folk, men blot som kunstnere eller arkitekter.

Von Trier fremstod vag, usammenhængende og famlende i sin måde at udtrykke sig på, og det udmøntede sig i den rene pinlighed.

Gravatar

#17 Bruce 12 år siden

#16 Ja, Trier var pinlig og dermed fremstod Trier faktisk, som Trier altid fremstår. Det er lidt som at invitere Ricky Gervais som vært på Golden Globe og dernæst fortryde, fordi han opfører sig som man håbede, men blot var nogle af jokes'ne denne gang lidt over stregen.

Ingen kunne eller burde ikke være i tvivl om, at Trier ikke mente det han sagde. Og var man det, så sagde han endda undskyld og så burde den sag være ude af verden. Cannes har kendt Trier siden 1984. Der må have været pres på dem udefra. Andet kan ikke forklare deres idiotiske overreaktion!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#18 Highland Park 12 år siden

Muldgraver (12) skrev:
Nåja, og så giver han folk mulighed for selvfed forargelse over hans fjollede udtalelser, det dumme svin. Fuck. Ligesom han tvinger mig til at være selvfedt forarget over de selvfedt forargede, aaarrrgggh, svin. !
Og jeg er selvfedt forarget over, at du, af alle mennesker, lader dig påvirke af andre folks selvfede forargelse!

Min favorit blandt dine beskrivelser er den med tandpastatuben. Trier dissekerede jo også en af slagsen på allermest brutale Josef Mengele-vis i "Epidemic" for at finde ud af, hvorledes den formåede at holde farverne adskilt.

Og hold så op med at støjpisse midt i tønden!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#19 Muldgraver 12 år siden

#18
Ok, jeg er færdig, nu

Næch, Eder og forbandelser, nogen burde gøre noget. Her er jo bare larm og tumult og kævl omkring én, og det alt imens man prøver at nyde verden er af lave og langt om længe går under... nogen burde virkelig gøre noget.

Næh, der var lige et skvæt til.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#20 chronaden 12 år siden

Må indrømme, jeg syns manden burde blive voksen, ment på den måde at han skal tænke sig om før han taler. Jeg føler efterhånden han gør det bevidst med følgende slogan i hovedet "Any publicity is good publicity".

Aka, han skal spænde hjelmen og lade hans film tale for ham selv istedet for den idiotiske opførsel..
http://www.lebowski.dk/film.html

Skriv ny kommentar: