• Uden situationsfornemmelse
    27%
  • Et fjols
    26%
  • En underholdende provokatør
    17%
  • Overvurderet
    16%
  • Danmarks bedste instruktør
    8%
  • En misforstået kunstner
    7%

Stemmer i alt: 3405

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Highland Park 12 år siden

Bruce (29) skrev:
Du er jo selv det bedste eksempel, eftersom du tager Triers udsagn for pålydende, uagtet at enhver med sund fornuft ved, at han ikke mente det han sagde end som satire.
Desværre har en stor del af pressen undladt at fortælle, hvor meget de morede sig over hans udtalelser, og hvor løssluppen en stemning der var til sidst.
Hans afsluttende bemærkning er jo, at han kan overtales til at lave "... the final solution... with journalists". :D

Reaktioner, oven på pressemødet, fra Stellan Skarsgaard, Jesper Christensen & von Trier:
http://politiken.tv/nyheder/kultur/ECE1287083/skue...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#32 Dorza 12 år siden

Bruce (29) skrev:
enhver med sund fornuft ved, at han ikke mente det han sagde end som satire.


Det, han sagde om Albert Speer, var ikke satire. Og det, han sagde om at forstå Hitler og have "en smule" sympati for Hitler, var heller ikke satire eller for sjov. Det var så ikke Hitlerstyrets jødepolitik og deres andre forbrydelser, von Trier dermed sigtede til, men derimod Hitlers og Speers ideer om æstetik og arkitektur. Problemet var bare, at von Trier ikke forklarede denne pointe.

Og bedre blev det ikke dagen efter eller hvornår det nu var, da han udtalte, at Hitler også var et menneske med op- og nedture. Ja, og?
Gravatar

#33 Dorza 12 år siden

I nazisternes tilfælde taler vi om krigsforbrydelser. Hvad med sexforbrydelser?

"Jeg er pædofil. Jeg forstår de pædofile og beundrer deres æstetiske sans. Og børnene er selv ude om det."

Satire anno 2011 ??

Morsomt?
Gravatar

#34 Fellaheen 12 år siden

Jeg tror du er træt Dorza.

Men i nazisme taler vi om forbrydelser og flotte huse (to ting der kan adskilles). I pædofili taler vi bare om forbrydelser, intet æstetisk element i pædofili, ingen der nogensinde har påstået et sådant.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#35 StarWarsFan11384EB 12 år siden

Efter alt det ståhej nede i Cannes, har jeg nu mere lyst til at se Melancholia.
Gravatar

#36 The narrator 12 år siden

Hvis det nu var en fra DF der havde lavet den slags 'vittigheder'. Ville det så også blive affejet som dårlig humor?

Hvorfor skal Lars Trier have særbehandling bare fordi han er kunstner?
Gravatar

#37 Dorza 12 år siden

KeyserSöze (34) skrev:
Jeg tror du er træt Dorza.


Der synes at være træthed hos dig selv også:

KeyserSöze (34) skrev:
Men i nazisme taler vi om forbrydelser og flotte huse (to ting der kan adskilles).


Men det stod ikke helt klart under pressekonferencen, at von Trier adskilte disse to ting, vel? Når han siger, at jøderne er "a pain in the ass" har det ikke meget med "flotte huse" at gøre, vel? Og en sætning som "I'm a nazi" indeholder heller ikke rigtig nogen tydelig tilkendegivelse af smag for nazi-tidens tyske arkitektur, vel?

Og du behøver ikke oplyse mig om den virkelige baggrund for von Triers ord, for jeg kender den allerede, som du kan se her:

Dorza the Clown (16) skrev:
Det er ikke så meget det, at von Trier roser æstetiske/kunstneriske evner og inspirationskilder fra den kant. Det er mere måden han gør det på; nemlig ved at sige, at han forstår Hitler, at han selv er nazi, at jøderne er irriterende, at han beundrer Albert Speer o.s.v. Von Trier burde have skåret ud i pap, at det ikke var som mennesker han forstod eller beundrede disse navngivne nazi-folk, men blot som kunstnere eller arkitekter.


Ang. ligheder:

KeyserSöze (34) skrev:
I pædofili taler vi bare om forbrydelser, intet æstetisk element i pædofili, ingen der nogensinde har påstået et sådant.


Jeg har ikke påstået nogen lighed der angår det æstetiske. Jeg har sagt:

Dorza the Clown (16) skrev:
Von Trier fremstod vag, usammenhængende og famlende i sin måde at udtrykke sig på, og det udmøntede sig i den rene pinlighed.


Holocaust, nazisme og pædofili er lige uhyggelige begreber, og hvis man spøger med dem, bør man vide, at man meget nemt kommer galt afsted. Det gik galt for von Trier, fordi han udtrykte sig så uklart, usammenhængende og famlende. F.eks. fik han ikke frem, hvorfor han beundrede og forstod Hitler.
Gravatar

#38 Fellaheen 12 år siden

Dorza the Clown (37) skrev:
Der synes at være træthed hos dig selv også:


Kan jeg ikke benægte, dog er jeg meget frisk nu.

Dorza the Clown (37) skrev:
Men det stod ikke helt klart under pressekonferencen, at von Trier adskilte disse to ting, vel? Når han siger, at jøderne er "a pain in the ass"


Nej, Israel er "a pain in the ass", hvilket de jo virkelig også er. Og han siger det i sammenhængen "jeg er meget for jøder, nej ikke helt, for Israel er "a pain in the ass".

Dorza the Clown (37) skrev:
Og en sætning som "I'm a nazi" indeholder heller ikke rigtig nogen tydelig tilkendegivelse af smag for nazi-tidens tyske arkitektur, vel?


Da han sagde det var han i gang med at udrede hvorfor han godt kunne lide Speer og det var en joke. Ingen ville indrømme "Ok, i'm a nazi" med et smil på læberne, hvis de rent faktisk var nazister. Det er jo absurd.

Dorza the Clown (37) skrev:
Holocaust, nazisme og pædofili er lige uhyggelige begreber, og hvis man spøger med dem, bør man vide, at man meget nemt kommer galt afsted. Det gik galt for von Trier, fordi han udtrykte sig så uklart, usammenhængende og famlende. F.eks. fik han ikke frem, hvorfor han beundrede og forstod Hitler.


Sandt.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#39 Bobby Singer 12 år siden

En underholdende provokatør og heller ikke en helt ringe instruktør. ;P
Idjit
Gravatar

#40 SuckMyUnit 12 år siden

Jeg dør lidt indeni, hver gang jeg overvejer muligheden for, at bare en lille del af mine skattekroner ligger bag financieringen af hans film.

Skriv ny kommentar: