Gravatar

#61 Verbal 13 år siden

honodelloce (49) skrev:
Seriøst?

Find 3 kampe fra de sidste ti år hvor det er den generelle holdning (på nær, selvfølgelig, blandt modstandernes fans) at Barcelona er blevet bortdømt?


Barcelona blev eksempelvis bortdømt imod Inter i sidste sæson.

Jeg kan ikke tage det klip, der viser hvordan Chelsea skulle være bortdømt særlig seriøst. Det havde jeg kunne, hvis man også havde inddraget de gange, hvor Barcelona blev snydt for straffespark. Derudover er der også episoder, hvor det kun er Chelsea tilhængere, som kan få øje på straffesparket.

Jeg finder det iøvrigt komisk at Chelsea tilhængere kan beskylde Barcelona spillere for at filme, når man har typer som Drogba og Ballack på holdet, som benytter enhver mulighed for at filme sig til et straffespark, hvilket også gjorde sig gældende i denne kamp. Når man gør det, så er det med risiko for, at man senere hen rent faktisk kan blive snydt for et straffe, fordi dommeren fejlagtigt tror, at spilleren endnu en gang vælter ved egen hjælp.

Hvad angår Ballack, så kom den mand aldrig til at stå på en fodboldbane igen, hvis det stod til mig, efter den opførsel han kom med i kampen. Og egentlig så var den kamps største dommerfejl nok, at Ballack ikke fik det røde kort, da han gik amok på dommeren.

Så min sympati for Chelsea, kan i det tilfælde ligge på et meget lille sted.
And like that... he's gone.
Gravatar

#62 HonoDelLoce 13 år siden

#61

Haha, mest farvede indlæg so far ! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#63 Verbal 13 år siden

#61: Så skulle du tage og læse nogle af alle de andre indlæg. De er mindst lige så farvede. Men sådan er det vel, hvis man ikke er enig i andre folks holdninger, hvad enten de er rigtige eller ej, så er de farvet. :-)
And like that... he's gone.
Gravatar

#64 HonoDelLoce 13 år siden

#63

Nej, nu må du altså være lidt seriøs her..

For det første har jeg læst hele tråden..

For det andet er det eneste virkeligt farvede jeg kan læse Insiders startende indlæg - som jeg har på fornemmelsen også var meningen..

For det tredje, så har jeg aldrig nogensinde før hørt nogen nævne (udover Barca-fans), at Barca blev bortdømt mod Inter.. Og selv hvis de gjorde, så er det én gang, du kan komme i tanke om (og hvor vi altså langt fra er enige).. Hvis du holder det op mod de hundredevis af gange, hvor der er ret så enighed om (blandt de fleste andre end Barca-folk, selvfølgelig) at dommerne agerer voldsomt Barca-venligt, så virker det halv-tomme forsøg på at komme med et eksempel pludselig HELT tomt..

For det fjerde, så har det ikke noget at gøre med holdninger.. Det har noget at gøre med et regelsæt, der er MEGET punktligt udført, som igen og igen overses, når holdet, der bryder det, hedder Barcelona. Kampen mod Chelsea er det grelleste eksempel, men der findes hundredevis af andre mindre grelle, men stadig lige så indlysende eksempler..

Se nu f.eks. kampene mod FCK. Jeg er med på, at dommeren i situationen ikke kan gøre noget ved Pintos fløjten.. Men at Valdes i den efterfølgende kamp ikke bliver smidt ud og får 5 måneders karantæne efter en tackling i brystkassehøjde (uden for feltet endda) som ville få selv Asbjørn Riis til at sige "UBEHAGELIGT!", det er da utroligt.. At Danni Alves ikke får efterfølgende karantæne (jeg kan gå med til dommeren ikke så det i kampen - selvom jeg finder det voldsomt underligt at INGEN af de seks dommere så det) efter at have sparket ud med begge fødder (med knopperne, vel at mærke) efter Oscar Wendt ben, er lige så ufatteligt.. Her snakker vi situationer der i værste fald kan ende to spilleres karriere.. I Valdes/N'Doye-situationen endda koste livet..

Så tilbage til grunden til, jeg kalder dit indlæg for det mest farvede indlæg so far....

Verbal (61) skrev:
Så min sympati for Chelsea, kan i det tilfælde ligge på et meget lille sted.


Kun en med helt usandsynligt farvede briller ville kunne sige det efter den kamp.. ALLE medier i HELE verden (også spanien) var enige om at det var den værste dommer-skandale i flere år, og at Barca skulle have indkasseret flere straffespark og røde kort.. Samtidigt er du faktisk endda den første barca-fan, jeg endnu har hørt sige det modsatte.. Og jeg har ellers en del barca-fans i familien :D

Enhver fodboldinteresseret man hørte ytre sig efter den kamp syntes at være ret enige om, at der var noget galt.. Men ikke lige dig, kan jeg så se..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#65 Locke 13 år siden

Jeg synes alle topholdene generelt får hjælp af dommerne - lidt mindre på udebane end hjemmebane. Jeg synes ikke man kan sige, at det ene tophold får mere hjælp end andre. Ikke hvad jeg har set til ihvertfald.
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down?
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
Gravatar

#66 MuManden 13 år siden

Verbal (61) skrev:
Jeg finder det iøvrigt komisk at Chelsea tilhængere kan beskylde Barcelona spillere for at filme, når man har typer som Drogba og Ballack på holdet, som benytter enhver mulighed for at filme sig til et straffespark, hvilket også gjorde sig gældende i denne kamp. Når man gør det, så er det med risiko for, at man senere hen rent faktisk kan blive snydt for et straffe, fordi dommeren fejlagtigt tror, at spilleren endnu en gang vælter ved egen hjælp.

Jeg tror bestemt at du har fat i noget her, det kunne jeg da godt selv forestille mig hvis jeg var dommer, at man lige venter med at fløjte da man har set den samme person vælte sig selv for et godt ord tidligere ;-)
Må hellere lige sige at jeg intet har imod Chealsea, syntes faktisk i de kampe jeg har set at de også spiller en ret go omgang fodbold, men til gengæld har jeg det meget svært med en spiller som Drogba, som vel er DEN mest usympatiske spiller JEG lige kender, bare se nogle af de klip i Chealsea - barca kampen, det er jo helt usandsynligt så meget han kaster sig rundt, selv efter han IKKE er blevet ramt og når han så endelig bliver ramt eller nedlagt, så skulle man tro har har mistet sit ben eller noget ;-) selvfølgeleg gør mange angribere det, men han er dog nok den værste IMO. Nå det blev vist lige til en lille Drogba hadekampange, det var sku ikke meningen. :D

#62 - Syntes da det var lige så farvet, som den Chealsea - Barca klip der blev vist tidligere, som jo nærmest var propaganda TV ;-)
For der var godt nok mange af de situationer som ikke ville blive dømt i andre kampe, men der var så også lige et par situationer, såsom den med hånden som var klokkeklar og dommeren står oven i købet lige og kigger på det ;-)
Men bevares, kan godt se det ikke er heldigt når en dommer så går rundt med en Barca trøje en måned senere.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#67 Verbal 13 år siden

honodelloce (64) skrev:
For det tredje, så har jeg aldrig nogensinde før hørt nogen nævne (udover Barca-fans), at Barca blev bortdømt mod Inter.. Og selv hvis de gjorde, så er det én gang, du kan komme i tanke om (og hvor vi altså langt fra er enige).. Hvis du holder det op mod de hundredevis af gange, hvor der er ret så enighed om (blandt de fleste andre end Barca-folk, selvfølgelig) at dommerne agerer voldsomt Barca-venligt, så virker det halv-tomme forsøg på at komme med et eksempel pludselig HELT tomt..


Jeg sagde eksempelvis. Der er helt sikkert flere situationer, men jeg har hverken tid eller energi til at finde dem frem, og slet ikke da du jo gør det klart, at du mener dommeren altid dømmer til Barcelonas fordel.

honodelloce (64) skrev:
For det fjerde, så har det ikke noget at gøre med holdninger.. Det har noget at gøre med et regelsæt, der er MEGET punktligt udført, som igen og igen overses, når holdet, der bryder det, hedder Barcelona.


...Eller et andre tophold, som eksempelvis FCK, som jo nyder godt af det i den hjemlige liga.

honodelloce (64) skrev:
Kun en med helt usandsynligt farvede briller ville kunne sige det efter den kamp.. ALLE medier i HELE verden (også spanien) var enige om at det var den værste dommer-skandale i flere år, og at Barca skulle have indkasseret flere straffespark og røde kort.. Samtidigt er du faktisk endda den første barca-fan, jeg endnu har hørt sige det modsatte.. Og jeg har ellers en del barca-fans i familien :D


Hvis ikke Chelsea mandskabet og i særdeleshed Ballack havde skabt sig som gale, så havde jeg nok haft en del mere sympati med dem. Jeg siger intet om, at Barcelona ikke burde have indkasseret et par straffespark, jeg siger blot at det skulle Chelsea også , og den holdning er jeg ikke alene om, den havde man også i studiet.

honodelloce (64) skrev:
Se nu f.eks. kampene mod FCK. Jeg er med på, at dommeren i situationen ikke kan gøre noget ved Pintos fløjten.. Men at Valdes i den efterfølgende kamp ikke bliver smidt ud og får 5 måneders karantæne efter en tackling i brystkassehøjde (uden for feltet endda) som ville få selv Asbjørn Riis til at sige "UBEHAGELIGT!", det er da utroligt.. At Danni Alves ikke får efterfølgende karantæne (jeg kan gå med til dommeren ikke så det i kampen - selvom jeg finder det voldsomt underligt at INGEN af de seks dommere så det) efter at have sparket ud med begge fødder (med knopperne, vel at mærke) efter Oscar Wendt ben, er lige så ufatteligt.. Her snakker vi situationer der i værste fald kan ende to spilleres karriere.. I Valdes/N'Doye-situationen endda koste livet..


Den med Pintos fløjten giver jeg ikke meget for. Nede på banen bør man være i stand til at høre forskel, og observere hvordan resten af spillerne på banen agerer. En kommentar, der som så mange tidligere, viser at FCK er nogle dårlige tabere.

Havde FCK ikke begået frispark imod Barcelona lige inden at Valdes ramte N'Doye, så tror jeg også at han var røget ud, men det var ikke tilfældet. Valdes gik efter bolden, og fik advarsel, for at have for højt løftet ben. Jeg fuldstændig overbevist om, at du ikke er enig, men dette er en diskussion jeg ikke gider at tage endnu engang.

honodelloce (64) skrev:
Enhver fodboldinteresseret man hørte ytre sig efter den kamp syntes at være ret enige om, at der var noget galt.. Men ikke lige dig, kan jeg så se..


Igen, jeg har ikke sagt der ikke var noget galt, blot at det ikke er så slemt som mange gerne vil gøre det til, og at Chelsea spillernes opførsel gjorde, at jeg havde svært ved at have ondt af dem.

Men jeg vil da godt indrømme at dommeren er et fjols, der vel stort set aldrig har dømt en ordentlig fodboldkamp.
And like that... he's gone.
Gravatar

#68 MuManden 13 år siden

Verbal (67) skrev:
, og at Chelsea spillernes opførsel gjorde, at jeg havde svært ved at have ondt af dem.

Præcist, sådan havde jeg det også, da jeg ikke holdte med nogen af holdene før kampene, men må da indrømme at jeg undervejs fik mere sympati for Barca, sådan som Chealsea spillerene opførte sig. Jeg var jo kun ude efter god underholdning, og det skal jeg da lige love for at jeg fik :D

Det samme gjorde sig jo gældene i VM finalen i år. Jeg holdte egentlig ikke med nogle af holdene, men undervejs i kampen kom jeg da til at holde mere med Spanien, pga. af den måde som Hollænderne spillede.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#69 filmz-Myrepip 13 år siden

Folk filmer, det er en del af gamet. Det er op til dommerne at finde ud af. Grønkjær var da også umådelig professionel i straffesparkfeltet og møvede sig selv ind i modspilleren og faldt overbevisende. Ikke noget at sige til, at han havde et smil på læben bagefter, da han ikke var i nærheden af at kunne have lavet noget konstruktivt med den bold. Elsker ham for det, fordi han er så bundhamrende professionel, som nogen dansk fodboldspiller.

Det betyder ikke, at jeg ikke vurderer en mand som Michael Laudrup langt højere pga. den integritet han viste som fodboldspiller. Ikke noget pis med pubertære jubelscener og bar mave. Ikke noget med at blive liggende og pive, hvis han var blevet møvet ned, med mindre han virkelig var skadet. Altid Bjørn Borg fjæset på. Den største elegantier i fodbold i min bog, på alle måder.

Det er selvfølgelig noget pis, når en modstander lykkes med det som Grønkjær og andre gør, men når man ikke vil indføre TV replay, så er det stadig menneskeligt at fejle.

Jeg hader kun Ibrahimovich, fordi han er så bundrådden og usympatisk i sin væremåde både udenfor og på banen. En rollemodel for djævelens yngel.

Og selvfølgelig Mike Jensen for at have smadret Jesper Christiansens karriere. Forpulede idiot.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#70 MuManden 13 år siden

Myrepip (69) skrev:
Jeg hader kun Ibrahimovich, fordi han er så bundrådden og usympatisk i sin væremåde både udenfor og på banen. En rollemodel for djævelens yngel.

HØRT.... han er kun en hårsbredde fra at slå Drogba ;-)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden

Skriv ny kommentar: