Gravatar

#31 Tommy Kristensen 11 år siden

Ved godt at Instant Queue ikke virker: Det er mere, at 75% af de serier jeg følger, og som følge deraf er, normalt er i min Instant Queue - ikke er at finde på den danske :(

Men jeg synes faktisk at udvalget er stort og fint, og klart det hidtil bedste take på en online løsning nogensinde i vores lille del af verden.
Gravatar

#32 Slettet Bruger [3238584619] 11 år siden

Aah, på den måde.

Jeg overvejer selv at lukke min amerikanske konto, når mit abonnement udløber og skifte til den danske. Man kan jo altid skifte tilbage, hvis det viser sig at være noget bras, eller benytte Unblock US, hvis det virker at skifte land, ligesom med den amerikanske.
Gravatar

#33 Tommy Kristensen 11 år siden

Men rent økonomisk er det vel en dårligere løsning?

Netflix DK: 79kr

Netflix USA: 46kr
Unblock US: 29kr
Totalt: 75kr

Det er vel billigere bare at beholde den amerikanske Netflix samt Unblock US. Du sparer 4 kroner - og har fortsat adgang til alt det amerikanske (plus det danske)?
Gravatar

#34 Tommy Kristensen 11 år siden

JannikAnd (20) skrev:
Så har jeg downloadet app'en til PS3. Jeg er meget, meget uimponeret. Ringe udvalg - men det er tilforladeligt, de har trods alt kun været i luften i et par timer. Men billedkvaliteten er mildest talt horribel. Jeg har tjekket "Dexter" og "There Will Be Blood", to billedsider jeg husker tydeligt. Og begge er svage på kontraster og farvenøgle. Og så er gule undertekster bare så kikset. Lydsiden er udmærket, men ikke mere.

Der skal strammes op, hvis jeg skal betale efter prøvemåneden.


Du må have sat noget forkert op, eller have en skidt forbindelse. Jeg tjekkede også de film, og har smidt et par screencaps op fra iPhone.

No Country for Old Men - Screencap fra iPhone
No Country for Old Men - Screencap fra Filmz.dk anmeldelse

Det er sgu meget tæt på at være lig dvd-kvalitet. Vi snakker sikkert endda forholdvis hård komprimering og en streamingløsning? Når jeg ser Netflix derhjemme - står det oftest bedre end flere af mine zaptor kanaler.

Et par andre screencaps:

Rumrejsen 2001
Rumrejsen 2001
No Country for Old Men
No Country for Old Men
Dexter
Gravatar

#35 Slettet Bruger [3238584619] 11 år siden

Tommy Kristensen (33) skrev:
Men rent økonomisk er det vel en dårligere løsning?

Netflix DK: 79kr

Netflix USA: 46kr
Unblock US: 29kr
Totalt: 75kr

Det er vel billigere bare at beholde den amerikanske Netflix samt Unblock US. Du sparer 4 kroner - og har fortsat adgang til alt det amerikanske (plus det danske)?


Hvorfor spørger du, når du allerede har svaret på det økonomiske? :p
Gravatar

#36 Tommy Kristensen 11 år siden

Jeg undrer mig bare over at du vil skifte. Tænker der måtte være en anden årsag end den økonomiske :)
Gravatar

#37 DarkLight 11 år siden

Tommy Kristensen (33) skrev:
Men rent økonomisk er det vel en dårligere løsning?

Netflix DK: 79kr

Netflix USA: 46kr
Unblock US: 29kr
Totalt: 75kr

Det er vel billigere bare at beholde den amerikanske Netflix samt Unblock US. Du sparer 4 kroner - og har fortsat adgang til alt det amerikanske (plus det danske)?


Spørgsmålet er så om du agter at støtte op om et dansk tiltag, og vil give lidt penge for det.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#38 Slettet Bruger [3238584619] 11 år siden

Det er såmænd en enkelt forklaring: når der endelig kommer streamingtjenester til Danmark med potentiale, som Netflix og HBO, så vil jeg gerne støtte dem.

Det sender jo et klart signal om, at man er interesseret i at bruge dem og de sagtens kan udvide forretningen herhjemme. :)

Edit: Den amerikanske Netflix har utvivlsomt det største udvalg, men i lyset af hvad vi ellers ser i Danmark og at vi er vant til undertekster, så giver det potentialet for en masse film fra lande, der ikke taler engelsk. Det er en stor mangel på den amerikanske udgave af Netflix, synes jeg - er de ikke synkroniseret, så er underteksterne frygtelige og kvaliteten af filmene er ofte ringere.
Gravatar

#39 Tommy Kristensen 11 år siden

Jeg vil ligeledes gerne støtte onlinetjenester/streamning, og af samme årsag betaler jeg også for det, i stedet for at at suge det fra nettet. Jeg vil derimod ikke give mere for en amputeret løsning.

"Det sender jo et klart signal om, at man er interesseret i at bruge dem og de sagtens kan udvide forretningen herhjemme. :)"

Det sender vel også et klart signal, at man kan se at man har masser af udenlandske kunder - f.eks i Danmark - men at de stadig tilgår via USA. Hvad er problemet så - for høje priser eller for ringe udvalg?

Nu har de haft UK som ekspanderings-forsøgskanin, et projekt der i Netflix' øjne har været en succes. Det har dog ikke betydet at forretningen eller indholdet er blevet større - og hvis succes ikke skulle være et kriterie for netop det - hvad skulle så?
Gravatar

#40 DarkLight 11 år siden

Du får det til at lyde som om det er Netflix egen valg, ikke at tilbyde alt i DK?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: