Forsøg på negativ kampagne er udbredt op til Oscar, siger ekspert.

Award-ekspert Pete Hammond fra Deadline afslører, at folk fra konkurrerende Oscar-kampagner forsøger at plante negative historier hos pressen og eksperter.

”Jeg får opkald… Det kaldes en hviske-kampagne,” siger Hammond til GoldDerby.

Eksperten uddyber, at opkaldene altid begynder med ros til en konkurrerende film, inden de afslutter med en ‘beskidt historie’, som skal skabe negativ omtale.

“Bohemian Rhapsody” og “Green Book” er to af de nominerede film til Bedste film, som har været ramt af negative historier i denne Oscar-sæson.

Anklager rettet imod instruktør Bryan Singer er dukket op midt i award-sæsonen, hvilket har skabt negativ omtale af “Bohemian Rhapsody”, der lagde for med at vinde en Golden Globe for Bedste drama.

Siden er Oscar-mulighederne for “Bohemian Rhapsody” mindsket hos bookmakerne, hvilket også kan blive tilfældet med “Green Book”, der er blevet ramt af en række sager heriblandt en om gamle penis-jokes – læs om det her.

Oscar-showet afholdes d. 24. februar.



Vis kommentarer (1)
Gravatar

#1 Mejse 5 år siden

det er vel ikke overraskende at den slags bliver mere og mere normalt, når det bliver så normaliseret, gennem nutidens politik, at det giver flere stemmer at svine andre end at fokusere på ens eget budskab.

Skriv ny kommentar: