Wanda Group anfægter nu Marvels ret til at benytte varemærket “WandaVision” til en lang række produkter.

De er kendt som ejerne af verdens største biografkæde – AMC Theaters – men kinesiske Wanda Group tjener penge på mange flere områder end film.

Derfor har kineserne varemærke-beskyttet Wanda-navnet, hvilket nu bliver udfordret af MCU-serien “WandaVision”, der får premiere på Disney Plus senere i år.

Således har Disney søgt om at beskytte varemærket “WandaVision” til kommercielt brug, men det er Wanda Group ikke tilfredse med, skriver Bleeding Cool.

Derfor udfordrer Wanda nu Marvel-varemærket i USA på en lang række produkter som action-figurer, spil, julegaver og meget mere inden for kategorierne legetøj og underholdning.

Læs også ‘Comic-Con-aflysning afslører Marvels planer‘.

“WandaVision” får premiere til december på Disney+.


Vis kommentarer (2)
Gravatar

#1 Salt 2 måneder siden

Så kald serien Scarlet Witch eller Scarlet Vision, rygterne lægger jo alligevel op til at hun får en større rolle i den næste Doctor Strange film, så mon ikke at magi bliver en central del af hendes karakter fra nu af?
Gravatar

#2 HighFlyer15 1 måned siden

Så er det jo godt at det er WandaVISION og ikke bare Wanda whatever. Det burde være umuligt at kunne varemærke på den måde. De har jo et produkt som hedder noget specifikt med Wanda og Vision lige op og ned af hinanden. Så kan en anden da ikke komme og sige "vi har varemærket en masse med Wanda" Okay? Men vi sælger WandaVision ting.

Skriv ny kommentar: