MGM ville miste mange millioner dollars ved at fastholde “No Time to Die”-premieren i april.
Det kom som et chok for de fleste, da MGM og “Bond”-producenterne i går meddelte verden, at “No Time to Die” bliver udskudt med syv måneder.
“No Time to Die” skulle have haft premiere i begyndelsen af april, hvilket skulle blive en succes med hjælp fra marketingkampagner på mange millioner, som allerede er brugt.
Således blev der alene betalt 5,6 millioner dollars for et 30 sekunders tv-spot til “No Time to Die” under årets Super Bowl.
Men MGM ville have mistet mange flere penge ved at holde fast i april-premieren. Det vurderer en finansiel ekspert til The Hollywood Reporter.
“No Time to Die”, der har kostet 250 millioner dollars alene at producere, var på forhånd under normale omstændigheder vurderet til et globalt billetsalg i nærheden af en milliard dollars.
Men med truslen fra den smitsomme coronavirus, der aktuelt holder biografer i Asien og Italien lukket, ville billetsalget blive barberet med en fjerdedel.
Det ville altså betyde et potentielt tab på cirka 250 millioner dollars for “Bond”-producenterne, hvis ikke man havde besluttet at udskyde “No Time to Die”.
Læs også ‘Efter corona-aflysning: Her er den ny premieredato til “No Time to Die”‘.
“No Time to Die” får premiere til november.