Det familievenlige Disney har fået et chok over købet af det mere udfordrende Fox – særligt Taika Waititis “Jojo Rabbit” vækker bekymring.

Hos Disney har man en tradition for familievenlige produktioner, som gør flere glade end vrede. Sådan er det ikke hos 20th Century Fox – særligt hos underafdelingen Fox Searchlight. Og det presser nu Disney.

For Disney har som bekendt opkøbt 20th Century Fox, hvilket ledelsen lige skal vænne sig til.

Således brokkede en Disney-chef sig højlydt under en visning af Taika Waititis nazi-satire “Jojo Rabbit”, hvor Marvel-instruktøren selv spiller rollen som Adolf Hitler.

Disney-chefen frygtede, at Fox-filmen ville frastøde og fremmedgøre faste Disney-fans, der er vant til familievenlige film, skriver Variety.

Du kan se traileren til “Jojo Rabbit” lige her.

“Jojo Rabbit” får dansk premiere d. 16. januar.


Vis kommentarer (5)
Gravatar

#1 HighFlyer15 6 dage siden

Og det er netop derfor Disney ikke skal have monopol på det hele. Alt skal ikke være familievenligt og "uh hvor har vi det dejligt". Det er der sgu ikke nogen som gider at se på i længden.
Gravatar

#2 Ryder666 6 dage siden

Mon ikke der skulle have stået ''hvilket ledelsen lige skal VÆNNE sig til''. Når det er sagt, Disney is a bunch of pussies.
Gravatar

#3 gladiator 6 dage siden

HighFlyer15 (1) skrev:
Og det er netop derfor Disney ikke skal have monopol på det hele. Alt skal ikke være familievenligt og "uh hvor har vi det dejligt". Det er der sgu ikke nogen som gider at se på i længden.


PRÆCIS!!

Ejer de 40-50% af Hollywood på givende tidspunkt, efter købet af Fox? Synes jeg, at jeg læste/hørte et sted... Skræmmende hvor meget PG-13 der så vil udkomme....
Gravatar

#4 Morten Vejlgaard Just 6 dage siden

#2 Vænne er nu vendt korrekt. Tak!
Gravatar

#5 Johnny42 5 dage siden

Nu skal alt jo heller ikke være familievenligt. Og hvis de fremhæver Fox Searchlight logoet under markedsføringen vil der ikke være noget problem. Marvel-film bliver jo også markedsført, som marvel-film, Star Wars som Lucasfilm, og Pixar som Pixar-film, mange tænker ikke over at det er underafdelinger af Disney.

Der hvor det kan blive et problem er hvis filmen finder vej til deres streaming platform. Når den går i biografen er det anderledes. Afhængig af filmen associerer man ikke altid denne med moderselskabet, medmindre det er blevet vist i markedsførringen, og her kan de jo vælge at nedtone det.

Men nogle gange er folk bare for bange og laver for meget selvcensur af frygt for reaktionerne.
Folk ser de film de vil se uden at det smitter negativt af på moderselskabet.

Skriv ny kommentar: