Facebook mister milliarder i reklameindtægter fra Disney i kølvandet på #StopHateForProfit.

Der er for tiden stort pres på de store tech-giganter som Twitter og Facebook for at moderere deres indhold i forhold til hadefulde indlæg.

Nu melder Disney sig ind i kampen for #StopHateForProfit, som kampagnen drives under.

Således har Disney Plus nu nærmest droppet penge til markedsføring hos Facebook, udtaler kilder til Wall Street Journal.

Dermed tilslutter Disney sig virksomheder som Unilever, Coca-Cola, Microsoft, Target, Starbucks og Verizon, som heller ikke vil annoncere hos Facebook, hvis ikke kampen imod had skærpes på platformen.

Også det Disney-ejede Hulu har skruet ned for reklame-pengene til Facebook.

Læs også ‘Disney Plus kommer til Danmark – her er dato og pris‘.

I første halvår af 2020 brugte Disney Plus alene i USA 210 millioner dollars på annoncering hos Facebook.


Vis kommentarer (1)
Gravatar

#1 Star Trek fever 3 uger siden

Og hvem definerer had? Hvis det er åbenlys racisme, f.eks pga farve så skal det klart forhindres, men hvad hvis man påpeger de åbenlyse problemer med f.eks religion?

Hvem er herre over "den gode tone"?
Get woke, go broke.

All lives matter.

Skriv ny kommentar: