Gravatar

#1 filmz-vassago 20 år siden

Er der nogen herinde der har et godt kendskab til 2D animation.

Jeg står og skal bruge en lille sekvens til en produktion. Hvor man ser hastigheden på et speedometer stige. Det er 4 forskellige indstillinger/vinkler - og speedometeret skal være 100% animeret.

Den første indstilling:
en "total" af speedometeret, nålen falder en lille smule ved gearskifte.

Den anden indstilling:
et "nærbillede" (ca. 25% af skiven), hvor nålen stiger fra 40 til 50 km/t

Den tredje indstilling:
en "total" af speedometeret, farten stiger, nålen bevæger sig fra 50-60 km/t

Den fjerde indstilling:
et "nærbillede" (ca. 25% af skiven) af speedometeret, man ser nålen passerer 65, 70, 75 for at ende på et kors (hvor der skulle have stået 80).

Er der nogen der ved om det er nemt/svært at lave? Jeg kender intet til den slags - og kender i nogen der kunne lave det så det så professionelt ud :)

Det er til en lille "sænk hastigheden"-spot.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#2 maniac 20 år siden

Skal speedometeret sættes ind på et eksisterende klip??

Hvis det kun er speedometeret der skal laves/animeres tror jeg godt jeg kan lave det for dig...

I så fald, hvordan vil du have klippet??
Gravatar

#3 filmz-Diller82 20 år siden

Kender en del professionelle animatore, så hvis det er kan jeg nok skaffe dig de fornødne informationer, eller hjælp. men da de er professionelle skal de nok have betaling...
-----------------------------------
The pen is mightier than the sword...mostly.
Gravatar

#4 filmz-vassago 20 år siden

#2+3: hej, jeg vil såvidt muligt gerne selv lave det, så kan jeg det til en anden gang. Det bliver højst sandsynligt lavet på den måde at jeg tager et billede af et speedometer i en sindsyg opløsning, fjerner nålen i photoshop, og laver det så i After Effects - sammen med en fritlagt speedometer-nål.

Maniac - er det et program du kender, såfremt det er kunne man så kontakte dig via ICQ, MSN eller lign - og få et råd hvis man skulle sidde fast :)
Gravatar

#5 maniac 20 år siden

#4 After effects er ikke et program jeg plejer at anvende, så der kan jeg nok desværre ikke være den store hjælp.
For at skyde gråspurve med kanoner plejer jeg at anvende 3D studio max til sådanne opgaver ;)

men har da fundet en tutorial omkring Panning & Zooming hvilket ser ud til at kunne anvendes til dit projekt.

Har desuden fundet en after effects bog frem, jeg har haft liggende med nogle tutorials og de endelige AE-projekter derfra har jeg lagt her. Og i de første tuts omhandler animation...

Håber det er noget der kan hjælpe...
Gravatar

#6 filmz-netrom1 20 år siden

#1 Jeg har faktisk set din lille spot! den er da kommet til at se meget realistisk ud!

Syntes da godt nok det var lidt sjovt at man lige skulle dø ved 80km i timen,, men det er jo nok ikke noget du har valgt. Så også noget andet film fra jylandsringen hvor TV-Basic havde optaget biller som kørte sammen,,, øh og forbi og ind i hegn/lygtepæl,,, meget underholdene.
Syntes godt nok at den politimand som bliv intivuet så noget rodet ud, (usorineret) han vidre gav ikke budskabet særligt godt og han ligne en som ikke havde sovet de sidste tre dage.

Men så vidt jeg kunne forstå på det hele havde det da vist været en oplevelsels rig dag.
Gravatar

#7 filmz-vassago 20 år siden

Det var ikke mig der har lavet den, det var nogle andre på mit hold, de vidste ikke hvordan det skulle gribes an - og så var det jo jeg tænkte, at der sikkert var nogen der nogen heri forum der havde lidt kendskab til den slags.

Men det blev okay, ikke godt men okay :) - jeg ville gerne have lavet det i Maya, med lys, reflex, skygger og hele molevitten - men det ville tage længere tid end der var til projektet - og så blev det på statisk billede i After Effects.

Det med uheldet var jeg heller ikke med til, det ville ellers have været mega-griner, hele pressen var forsamlet derude til en demostration i sikkerhed osv - og så ender det med en totalt sjov ulykke, hvor to biler der skulle køre sammen, netop ikke gør det, og den ene bil så i høj hastighed knalder igennem et hegn og fortsætter ud i et buskads - var det gået helt galt kunne det sikkert have fortsat ud på en trafikeret vej. Se det havde været pinligt, ikke at de andet ikke også var bare lidt pinligt :)
Gravatar

#8 filmz-vassago 20 år siden

...og man kunne vist få lov til at ræse rundt i en politibil med udrykning, hvem kunne ikke tænke sig det...

Skriv ny kommentar: