Gravatar

#1 wilson 13 år siden

Hey Alle

Ville lige linke til en kort/novellefilm, som der er instrueret af den unge upcoming Johannes Shultz-Lorentzen.

- Del 1.

-Del 2.

Filmen tager udgangspunkt i et trekantsdrama mellem den danske pige Louise, indvandreren Adam og danskeren Johannes. Rammen er, at Adam er blevet udvist men skjuler sig hos Louise og Johannes' familie.

Værdsætter alle kommentarer og kritik!
Gravatar

#2 natterjack 13 år siden

Forfærdelig lyd, noget af det værste skuespil, jeg nogensinde har set, og elendigt manuskript. I/du burde nok også tage et kig på helt grundlæggende principper inden for kameraindstillinger, filmen igennem brydes linjen konstant og klipningen er ofte meget forvirrende.

Mit største problem var dog nok, at i stedet for selv at lade seeren have en holdning, presses filmens åbenlyse morale gentagne gange ned over hovedet på en.

Jeg vidste heller ikke, at Udlændingestyrelsen/politiet ansatte folk fra Paradise Hotel, og hvordan var det lige, de fandt Johannes' adresse?

Gravatar

#3 wilson 13 år siden

Jeg synes du angriber filmen meget kritisk, taget i betragting af filmens niveau. Filmen er lavet af unge gymnasieelver uden særlig meget erfaring, hvor instruktøren næsten har stået for hele produktionen selv og gjort det på meget kort tid uden en præ-produktion.

Synes personligt ikke at der burde forventes mere af amatør skuespillere/udstyr og med et så ekstremt lille hold.

Langt ude at dømme en politimand på hans udseende og Johannes adresse står selvsagt på sygesikringsbeviset!
Gravatar

#4 natterjack 13 år siden

#3 Jeg har set tonsvis af langt, langt bedre kortfilm, lavet af folk, der aldrig havde lavet film før. Du bad om kritik, jeg gav kritik. Hvis der ikke var præ-produktion, hvad har I så brugt en location manager til? Og skrev instruktøren så manuskriptet på settet?

Hvis adressen stod på Adams sygesikringsbevis, hvorfor kom politiet så ikke noget før? Man skulle tro, det første sted de ville lede, var hans officielle bopæl. Og hvordan er det et skjul for ham, når CPR-registret har adressen?
Gravatar

#5 Skeloboy 13 år siden

wilson (3) skrev:
Jeg synes du angriber filmen meget kritisk


wilson (1) skrev:
Værdsætter alle kommentarer og kritik!

Skriv ny kommentar: