Jeg har brug for lidt hjælp ang. voice over. Jeg er i gang med et film projekt, hvor jeg løbende skal bruger voice-over. Mit spørgsmål lyder på hvordan man får den bedst mulige lyd, når man skal optage voice-over? er ikke så erfarende og kunne godt bruge lidt hjælp! På forhånd tak !
Tricket er self at have en god mikrofon og et støjfrit rum til optagelsen. Men langt vigtigere er det at finde den rigtige stemme. Det er alt andet end ligegyldigt hvem du får til at indtale stemmen. Hvad skal det bruges til?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Jamen det skal bruges til et gymnasiel projekt på HTX, hvor jeg er i gang med at lave en kort film på de ca. 10-15 min.. Hvor jeg bruger voice-over i historien. Det er en amatør video men lyden skal ikke være så dårlig at projektet bliver noget crap. jeg har mulighed for at låne en mixer med mic til, men måske kunne man også spørge nogle filmworkshops eller lign. om man har mulige for at låne deres gear??
Find en musiker gut med et lille lydstudie på sin pc. Du kan opnå PISSE fede resultate med meget lidt udstyr nu om dage.
Omk. mikrofon. Den bedste "lowbudget" mic du kan bruge til dette projekt er en ganske almindelig 1000kr shure mic, som næsten ALLE musikere som indspiller på pc har. Shure er et PISSE godt mærke, bruges i den proffe verden til trommer og guitar + live vocal. Men det har dog ikke forhindret Bono fra u2 at bruge den til studie indspilning.
Og hvis du skal have prikken over i'et, så sender du din voice-over til mig per wave og så compresser og EQ'er jeg den så den lyder prof. Mere svært at finde folk med ordentligt effekt gear. Og det er mere DER (effekt afdelingen) som kan få voice-overen til at lyde af kvalitet.
#6 hehe NOOOPE, har vigtigere ting at lave ;) "wink, wink, wink", men om en magisk måneds tid troer jeg godt jeg kan klemme en lille times "processing" ind i skemaet.
#1 filmz-Spam a lot 19 år siden
Jeg er i gang med et film projekt, hvor jeg løbende skal bruger voice-over.
Mit spørgsmål lyder på hvordan man får den bedst mulige lyd, når man skal optage voice-over? er ikke så erfarende og kunne godt bruge lidt hjælp!
På forhånd tak !
#2 squee 19 år siden
#3 gi-jones 19 år siden
Men langt vigtigere er det at finde den rigtige stemme. Det er alt andet end ligegyldigt hvem du får til at indtale stemmen. Hvad skal det bruges til?
#4 filmz-Spam a lot 19 år siden
#5 lasse78 19 år siden
Omk. mikrofon. Den bedste "lowbudget" mic du kan bruge til dette projekt er en ganske almindelig 1000kr shure mic, som næsten ALLE musikere som indspiller på pc har. Shure er et PISSE godt mærke, bruges i den proffe verden til trommer og guitar + live vocal. Men det har dog ikke forhindret Bono fra u2 at bruge den til studie indspilning.
Og hvis du skal have prikken over i'et, så sender du din voice-over til mig per wave og så compresser og EQ'er jeg den så den lyder prof. Mere svært at finde folk med ordentligt effekt gear. Og det er mere DER (effekt afdelingen) som kan få voice-overen til at lyde af kvalitet.
#6 gi-jones 19 år siden
#5: Har du virkelig tid til den slags? :-)
#7 lasse78 19 år siden
#8 filmz-Spam a lot 19 år siden
#6: Selvfølgelig har vi fundet en god stemme, Mig. Har den mest idylliske Jane Åmund stemme så det bliver giftigt, but thanks for the advice!