Jeg er i besiddelse af nogle optagelser lavet på et mindre DV-kamera og de skal bruges til en tv-dokumentar. Dertil har jeg et spørgsmål. Er der muligt at få billederne til at fremstå lidt mere professionelle? Der er flere af optagelserne, som er enten for mørke eller for lyse, så lyse flader ”kridter” og bliver helt hvide. I det hele taget kan billederne godt virke lidt for ”klare” på en tv-skærm.
Jeg ved, at det er muligt at ændre meget på billederne. De-interlace, colorgrade og hvad det ellers hedder. Men kommer det til at se ordentligt ud, så det kan sendes på tv?
Jeg skal bruge en person som virkelig har FORSTAND på det. Der bliver tildelt en plads på rulleteksterne, hvis vi kan komme frem til et tilfredsstillende resultat.
Jeg tror godt at du kan slippe afsted med det, men det bliver nok ikke noget som kan betegnes som pænt. Jeg kender ikke så meget til de programmer du bruger, så jeg skal dog ikke sige hvordan du bære dig ad.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#1 filmz-runskee 18 år siden
Jeg ved, at det er muligt at ændre meget på billederne. De-interlace, colorgrade og hvad det ellers hedder. Men kommer det til at se ordentligt ud, så det kan sendes på tv?
Jeg skal bruge en person som virkelig har FORSTAND på det. Der bliver tildelt en plads på rulleteksterne, hvis vi kan komme frem til et tilfredsstillende resultat.
Jeg bruger Premiere Pro og After Effects
#2 filmz-vassago 18 år siden
#3 frahm-2 18 år siden
Jeg kender ikke så meget til de programmer du bruger, så jeg skal dog ikke sige hvordan du bære dig ad.
#4 filmz-vassago 18 år siden
#5 filmz-larsdp 18 år siden
#6 filmz-runskee 18 år siden
#7 filmz-vassago 18 år siden