Gravatar

#11 gi-jones 19 år siden

Klart nok. Men jeg har bare noget imod interlacede formater. Jeg bryder mig ikke om at skulle smide halvdelen af opløsningen ud for at få hele frames.

Det er fordi jeg er en film-mand ikke en tv-mand :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#12 filmz-netrom1 19 år siden

Der går ikke så lang tid før man kan købe skærme som kan køre 1920*1080. Så på dem, på cebit messen tidliger i år og det ser monster sejt ud. Men der mangler stadig nogle led i kæden,, vi skal også have vores dvd eller måske HD-afspiller på plads og mediet er nok heller ikke helt i orden i nu. Men hvis man skal afspilde sin film i en ny digital biograf,,,så skal man da have en god opløsning.

#10 Men man kan da godt komme i tvivl om hvad man skal køre 720p eller 1080i.

MvH Netrom1
Gravatar

#13 filmz-vassago 19 år siden

#12: man kan selvfølgelig allerede købe skærme der kan køre 1080p - men der går helt sikkert noget tid før det er noget alm. mennesker har råd til at investere i. En rigtig god 720p plasma koster stadig ca. 40-50.000kr. Det hjælper nok heller ikke at tv-udbydere ikke rigtigt kan håndtere 1080p, og flere steder i verden har problemer nok med det to andre.

Det er lidt svært at sammenligne de to formater ved bare at sige at 720p har 720 linier - og 1080i kun har 540 da det er interlaced. For selvom det er rigtigt, så er det jo kun den halve sandhed. For regner man i pixels - så er 1080i jo stadig 1920x540 - 1.036.800 pixels, hvorimod 720p "kun" er 1280x720 hvilket er 921.600 pixels, og såvidt jeg ved, så er de 2 gange 540 linier i 1080i stadig unikke - så der er jo 2.073.600 pixels.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#14 SpielbergFreak 19 år siden

Har du arbejdet meget med XL-2`eren? Jeg har næsten lige købt det og det er jo ganske rigtigt et super lækkert kamera!

Jeg går og eksperimentere med at få et godt film-look. Jeg ved godt, at lyssætning har en del at sige. Har du nogle fifs til instillinger, der kan gøre materialet mere film-agtigt.

Allan
Gravatar

#15 gi-jones 19 år siden

Canons frame mode er det fede. Giver dig helframes fremfor interlacing. Jeg mener også at XL2 kan køre 24fps???

Derudover er en høj lukkertid også med til at give illusionen, fordi det ikke normalt er noget man ser på tv.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: