Gravatar

#1 filmz-keyser 19 år siden

Nu skal jeg ikke lyde som en total antidansker, men af gode grunde finder jeg prisen paa en canon Xl 2 i DK ekstremt dyrt. 40 tusind kroner, really,...Jeg har de seneste 9 maaneder vaaret bosat i Canada hvor jeg bl.a har arbejdet med xl 1 og xl 2's. Herover' kan du kobe en Xl 2 for rundt regnet 4 tusinde canadiske dollars, hvilket svare til 18 tusinde danske kroner. Jeg kan seriost ikke forstaa den store prisforskel da canon som sagt er et internationalt firma. Jeg haabede faktisk paa at invistere i en Xl 2 naar jeg kom hjem til Dk igen, men som det ser ud ligenu, kan der godt gaa et stykke tid fo:r det er realistisk:)

ps. Har desuden ogsaa provet sony's nye 1080i hvilket er et glimrende dv camera, fantastisk visuel side samt lyd. Men jeg fortrakker dog stadig xl 2 af gode grunde.
Everything begins and ends at exactly the right time and place.
Gravatar

#2 Collateral 19 år siden

Pris mæssigt er det jo så nok bedst at bo i udlandet... Også med udkommelses datoer af film er det jo federe at bo i Canada... Right?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#3 filmz-vassago 19 år siden

Det er da rigtigt at prisen er højere, men sådan er det jo nu bare engang - en McD meal koster jo heller ikke det samme herhjemme som f.eks i Kina. Der er jo også en anden moms, og typisk også en lidt større avance da de jo ikke lige langer hundredvis at de cams over bordet. Men man får jo også en helt anden service for de ekstra kroner, som i sidste ende måske er givet ret godt ud.

Hvis du køber et kamera i Canada, er det slet ikke sikkert at du kan få det garanti-repareret i DK, eftersom mange er begyndt at fjerne de tidligere worldwide garantier - så hvis kamera går i stykker på en optage-dag, så er det jo noget sjovere at man lige kan køre ud til f.eks CAV der sælger kameraet, og få kigget på det lidt hurtigere - hvormod de måske skulle sende et canadisk købt kamera til Canada.

Jeg kiggede også efter et godt kamera for noget tid siden, men ingen af de amerikanske sites ville give en worldwide garanti - kun en til usa og canada - og det samme var gældende med de asiatiske forhandlere.

Men hvis du f.eks køber et kamera og du har et lille produktionsselskab - så kan du jo trække alverden fra, og så koster kameraet jo slet ikke 40.000 længere.

Et andet godt kamera kunne være det nye JVC GY-HD100 HDV-kamera der har udskiftelig optik, og koster det samme som XL2.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 filmz-write-off 19 år siden

#3 Vassago, sidst jeg kiggede (og købte) der gav www.broadwayphoto.com worldwide garanti og de er faktisk også nogle af de billigeste i USA som sælger PAL. Men jeg vil bare lige advare imod at man: Selvfølgelig skal huske at medregne momsen, så man ikke bliver ubehageligt overrasket. At man virkelig skal sætte sig for inden man ringer, hvad man vil have, for de amerikanere er virkelig nogle krejlere, og inden med ved det skylder man 10000 mere! Specifikt med BWphoto skal være skarp og hård med at de lever op til aftalen, så husk hvem du snakker med og få sælgerens personlige tlf extension, så du altid snakker med den samme og SØRG for at de sender det hele samtidigt, for det kan de godt være lid "glemsomme" med... Sagt på en anden måde, så ville de hvis helst gerne have sluppet fra at give mig garantien, (de trak leveringen ud) men jeg gav dem tørt på.

Happy hunting :)
Gravatar

#5 filmz-write-off 19 år siden

Hånden på hjertet så, ville jeg nok i retrospec helst have haft købt her i Dk og så have sparet mig selv for al deres bull ;)
Gravatar

#6 Spanner 19 år siden

Heh jeg læste overskriften som Conan XL2. Det gjorde resten af indlæggene lidt besynderlige indtil jeg fik læsebrillerne ordentligt på.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#7 gi-jones 19 år siden

#3: Det JVC cam. Det kører stadig kun 1080i ikke? Der er ikke rigtigt dukket noget op til 1080p vel, så vidt jeg har holdt mig informeret.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#8 filmz-vassago 19 år siden

Nu er 1080p måske også en anelse ambitiøst, hvad vil du se det på? Hvis du har i sinde at se de på alm. tv, plasmaer og lcd-skærme er du da dækket ret godt ind med 720p.

Kan godt lide at du skriver - "Det kører stadig kun 1080i ikke" :)
Gravatar

#9 gi-jones 19 år siden

Jeg mener bare, at hvis vi skal skifte opløsning bør det gøres ordentligt. Og man kan jo ikke optage sin film om, om to år når skærmene kommer og kan vise det.

I øvrigt er det vel ikke mere ambitiøst end 1080i i forhold til båndbredde. Det ser bare federe ud.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#10 filmz-vassago 19 år siden

Jeg synes nu de film jeg har set i 1080i er ganske formiddable. Nu er der jo en endnu højere opløsning på vej, skal man så også vente på den? Så får man jo aldrig et skifte - hvis hele tv-branchen kan bruge de eksisterende formater, så kan alm. mennesker vel også...

Det er jo heller ikke længe siden at der kun var vhs, hi8 osv - og der sad man jo heller ikke og tænkte at det ville være dumt at skifte. Nu går der helt sikkert noget tid før at man ser 1080p cams til pøplen - medmindre man har lyst til at lange 50.000+ over disken. Hvilket måske er lidt meget for amatører.

Mht ambitiøst, så var det med henblik på at man jo ikke kan se det andre steder end på sin computer.

Skriv ny kommentar: