Jeg er ny her... Jeg elsker at lave- og redigere små film. Jeg har lavet 4 film. Jeg bruger ShowBiz til at redigere, da det ikke skal være så fantastisk godt, men bare lidt for interessens og hyggens skyld. Kan man i ShowBiz dele skærmen op fx hvis man skal lave en telefonsamtale? Hvis ik man kan i ShowBiz hvilken programmer kan man så? hvordan gør man det?
De fleste redigeringsprogrammer kan gøre det. Jeg er ikke bekendt med det du bruger, men den typiske arbejdsgang vil være, at lægge de to klip oven på hinanden i hvert sit spor (eller lag) og så skære halvdelen af det øverste væk med en effekt af en slags.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Man plejer at kunne definere en maske mellem de to spor gi-jones snakker om, hvor hvid definerer det ene spor mens sort definerer det andet. Det er vel den letteste måde hvis man har de to klip...
Hvis du tænker i stil med 24 timer eller Phonebooth, er det meget nemt, du laaver fx. 4 video tracks, dem laver du så i den størrelse som du vil ha dem i.
Kan ligger et lille klip op på nettet, så du kan se om vi tænker på den samme effect.
Hmm...! gjort alt det bare for at vise mig det? :D
Men nej! var ikke lige sådan jeg tænkte på den... tænkte mere på en skrå streg i mellem billedet også var der en person i hver halvdel der snakkede med hinanden... ligesom en film der er en herinde fra der har lavet (noget med en der skulle til fest/fødselsdag og en der kommer løbende og bliver slået ned om et hjørne) der er en telefonsamtale i...
Men det du lavede der ser da også ret interessant ud :) hvilket program har du lavet det med?
Jeg har som sagt kun ShowBiz :S det er ligesom Pinnacle Studio... og de to programmer, så vit jeg ved, kan ikke lave sådan nogle smarte ting som dele skærmen op, og bruge blue screen effekten også??
#1 kasper0204 19 år siden
Jeg er ny her... Jeg elsker at lave- og redigere små film. Jeg har lavet 4 film.
Jeg bruger ShowBiz til at redigere, da det ikke skal være så fantastisk godt, men bare lidt for interessens og hyggens skyld.
Kan man i ShowBiz dele skærmen op fx hvis man skal lave en telefonsamtale?
Hvis ik man kan i ShowBiz hvilken programmer kan man så? hvordan gør man det?
#2 gi-jones 19 år siden
#3 maniac 19 år siden
#4 filmz-paladrim 19 år siden
Kan ligger et lille klip op på nettet, så du kan se om vi tænker på den samme effect.
Dvh.
Paladrim
#5 kasper0204 19 år siden
#6 filmz-paladrim 19 år siden
#7 gi-jones 19 år siden
#8 filmz-paladrim 19 år siden
Kasper: Ved godt der ikke er den store mening med klippet, men vi "leger" også kun for at få træning...
CLICK
Hvis det er noget i den stil så sig lige til
#9 kasper0204 19 år siden
Men nej! var ikke lige sådan jeg tænkte på den... tænkte mere på en skrå streg i mellem billedet også var der en person i hver halvdel der snakkede med hinanden... ligesom en film der er en herinde fra der har lavet (noget med en der skulle til fest/fødselsdag og en der kommer løbende og bliver slået ned om et hjørne) der er en telefonsamtale i...
Men det du lavede der ser da også ret interessant ud :) hvilket program har du lavet det med?
Jeg har som sagt kun ShowBiz :S det er ligesom Pinnacle Studio... og de to programmer, så vit jeg ved, kan ikke lave sådan nogle smarte ting som dele skærmen op, og bruge blue screen effekten også??