GI-jones; Ja, det er mig der har lavet den... Altså skrevet, instrueret og klippet den. Et par venner var med til at sætte lyset op, og styre kameraet.
Den er lavet meget akut, for den skulle være færdig hurtigst mulig, så den kunne komme ud før valget (den var på nettet 29/1). Men alligevel er jeg selv blevet ganske tilfreds med resultatet. Håber I kan få noget ud af den :)
I kan bare sprede linket rundt på nettet, for som Write-off er inde på, så kunne det være godt hvis en hel masse får den at se...
Jeg er helt vild med den måde du bruger teksterne på skærmen til at frembringe en pointe til sidst. Den sidste sekvens, kunne være som taget ud at et tv-spot. Jeg vil måske kritisere skuespillet en smule, især synes jeg politiker-manden falder lidt ved siden af, men det er på ingen måde noget der ødelægger helheden. Formen er smuk.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gi-jones; Tak! Du har helt ret i at skuespillet halter lidt hist og her. Det er amatør skuespillere, så det er da en slags undskyldning. Slutningen som du nævner, er inspireret af de gamle stumfilm. Eller det er hele kortfilmen sådan set, men det er, hvis jeg selv skal sige det, tydeligst i slutningen. Det er blandt andet også den inspiration der gjorde, at jeg valgte, at lave det hele sort/hvid.
Kunne godt lide din kortfilm, har ikke noget negativt at sige ang. 'dine' skuespillere. kan ikke sige noget dårligt om din lyssætning eller noget [1. jeg har ikke rigtigt forstand på sådan noget og jeg var ikke noget at gjorde 'ondt' i mine øjne. 2. sidder ved en 17" monitor med dårlig gamma setting]
alt i alt kunne jeg godt lide den, har du måske overvejet at slette ALT tekst i den? synes at man får smidt det hele i hovedet. jeg blev lidt underlig at alle de "forklaringer"... efter min mening og person ville den virke bedre på mig uden tekst. den er jo så fin og enkel=)
Sådan har jeg slet ikke tænkt på det. Men det vil jeg da lige prøve at se hvordan det fungerer uden tekst. Tror bare pointen med filmen går lidt væk så... Men tak for forslaget. Og de pæne ord :-)
#1 filmz-JuuL 19 år siden
- En lille kortfilm der i disse valgtider er ganske aktuel.
#2 gi-jones 19 år siden
#3 filmz-write-off 19 år siden
#4 filmz-herskegut 19 år siden
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#5 filmz-JuuL 19 år siden
Et par venner var med til at sætte lyset op, og styre kameraet.
Den er lavet meget akut, for den skulle være færdig hurtigst mulig, så den kunne komme ud før valget (den var på nettet 29/1). Men alligevel er jeg selv blevet ganske tilfreds med resultatet. Håber I kan få noget ud af den :)
I kan bare sprede linket rundt på nettet, for som Write-off er inde på, så kunne det være godt hvis en hel masse får den at se...
#6 gi-jones 19 år siden
#7 filmz-JuuL 19 år siden
Tak!
Du har helt ret i at skuespillet halter lidt hist og her. Det er amatør skuespillere, så det er da en slags undskyldning.
Slutningen som du nævner, er inspireret af de gamle stumfilm. Eller det er hele kortfilmen sådan set, men det er, hvis jeg selv skal sige det, tydeligst i slutningen. Det er blandt andet også den inspiration der gjorde, at jeg valgte, at lave det hele sort/hvid.
#8 filmz-maban 19 år siden
'dine' skuespillere. kan ikke sige noget dårligt om din lyssætning eller noget [1. jeg har ikke rigtigt forstand på sådan noget og jeg var ikke noget at gjorde 'ondt' i mine øjne. 2. sidder ved en 17" monitor med dårlig gamma setting]
alt i alt kunne jeg godt lide den, har du måske overvejet at slette ALT tekst i den? synes at man får smidt det hele i hovedet. jeg blev lidt underlig at alle de "forklaringer"... efter min mening og person ville den virke bedre på mig uden tekst. den er jo så fin og enkel=)
#9 filmz-JuuL 19 år siden
#10 filmz-huh? 19 år siden