Gravatar

#1 filmz-huh? 19 år siden

Da jeg for lidt tid siden så alle LOTR dokumentarer blev jeg meget inspireret af deres eget digital grading program, som er i stand til at lave en lyskegle der kan følge en person. Programmet er ved øjekast meget enkelt, men da det jo er deres eget er det desværre umuligt at få fat i.

Derfor vil jeg lige høre om nogle af jer herinde kender et par andre programmer. Kom helst med mange! :)
-Distortion
Gravatar

#2 gi-jones 19 år siden

Det kan gøres med After Effects eller Combustion, der begge har mulighed for at tracke. Jeg tror faktisk at de på LOTR brugte noget Discreet-baseret, men er ikke sikker.

Under alle omstændigheder er det ret nemt at gøre men besværligt at få til at fungere på mange klip. Når man først begynder på den slags er det svært at sætte en grænse for hvor meget man gider sidde og forbedre.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 filmz-vassago 19 år siden

#1: Programmet de bruger hos Weta er Discreets Lustre, , selvom det ser ret enkelt ud, er det langt fra noget man lige lærer på en weekend :)

Det er et en ret stor investering hvis det er noget man lige vil bruge til hjemme-videoerne. Men der er også andre muligheder, bl.a. de to nævnt i #2.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 gi-jones 19 år siden

Jeg mente nok at det var det.

Jeg har prøvet Lustre og det er bestemt ikke egnet til hjemmevideo alligevel. For det første tror jeg ikke det er ment til at køre på windows for alvor. Dernæst arbejder det KUN med ukomprimerede formater.

Men interfacet ligner umiddelbart Combustion rigtig meget.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 filmz-huh? 19 år siden

Har kigget lidt på det der Lustre og noget andet colour grading fra Discreets og selvom #3 nævner at man ikke lære det lige med det samme er jeg klar på at prøve det. Jeg er så ikke lige sikker på om der findes en trail, for prisen for et eksemplar er ret så pebret!

Men kom endelig med flere bud, helst noget til en overkommelig pris ;-)
-Distortion
Gravatar

#6 filmz-janmansilver 19 år siden

Vi taler altså virkelig highend programer her. (overkill!!!)

Hvorfor ikke bare bruge den indbyggede colour corector i videoredigeringsprogramet?
Gravatar

#7 filmz-janmansilver 19 år siden

Faktisk brugte folkene bag LOTR et colour grading system ved navn Colossus 5D som blev lavet af et firma fra Budapest. Så købte/samarbejdede Discreet med firmaet i Budapest og Colossus blev så til Lustre. Nu har Discreet så skiftet navn til Autodesk Media and Entertainment.

Skriv ny kommentar: