Vi er fire studerende ved Afdeling for Film- og Medievidenskab på Københavns Universitet, der netop har færdiggjort vores eksamensproduktion - en lille action-komedie på 7½ minut.
I forbindelse med vores eksaminering om en lille måneds tid, søger vi at få så mange input på filmen som muligt.
Nogle ting er i filmen mere vellykkede end andre. I vores produktionsrapport har vi selv forsøgt at påpege de fejl der er i filmen, hvad vi kunne have gjort anderledes osv.
Både kortfilmen og produktionsrapporten findes her:
Vi ville sætte meget stor pris på det, hvis der var nogle stykker herinde der gad at se filmen igennem, evt. titte lidt i rapporten og komme med et par kommentarer :-)
Hvis jeres kortfilm overholder disse regler er i ikke helt galt på den
"Kortfilm: - typisk mellem 5 og 10 minutter - uhyre komprimerede fortællinger - sammenlignelige med et digt - har sin egen fortællemåde, der adskiller sig radikalt fra den, man finder i mainstream spillefilm - replikker brugt så lidt som muligt, og kun når de er personspecifikke, persondefinerende og persondifferentierende"
Hej, Jeg har netop set filmen færdig og har følgende ris/ros til den; Den tekniske side af filmen, specielt titel sekvensen, var rigtig gennemført og fangede øjeblikkeligt. Lydsiden var dog svingende, specielt scnene hvor de sælger "Stoffet" til the bad guys. Historien er sjov og specielt detaljen i starten hvor man faktisk ser konens ansigt på billede inden de bryder ind, fungerer rigtig godt. Slagsmålet i lejligheden fik mig dog til at trække på smilebåndet, det virkede meget korigraferet.
Jeg synes dog at filmen manglede flere CLOSE-UP shots, specielt i scenen hvor vennen ryger ind gennem døren blødende. Jeg savnede intensitet i denne scene, hvilke i kunne have fået ved at krydsklippe mellem de to mænds ansigter istedet for at at skyde det hele fra en vinkel.
Men alt i alt en sjov lille film om to uheldige tyve.
Slagsmålet i lejligheden fik også mig til at trække på smilebåndet uden at have den store filmerfaring. Ja! det virkede meget korigraferet... og det er ikke så heldigt klippet der når han sparker ham :S
Så fik jeg den endelig set igennem, og jeg synes rigtig godt om den. Meget original idé. Man sidder hele vejen igennem og forventer at de finde ud af, at det er mel eller sukker eller lign. God overraskelse. Kameraføringen var god og gennemført i alt andet end "tæve"-scenen, hvor visse ting virker en anelse opstillet. På den anden side synes jeg at de enkelte "stunts" er ret godt ramt, og ser ikke billige ud. En lidt strammere klipning kunne muligvis redde det. Lyssætningen var jeg også meget glad for, og det er sgu svært at lave udendørs scener om natten. Skuespilsteknisk er filmen ganske overbevisende. Jeg er specielt vild med ham pusheren og den gamle gut i tv. Det eneste rigtigt alvorlige problem er lyden. Det er simpelthen for svært at høre, hvad de snakker om i enkelte scener.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#1 filmz-eyelight 19 år siden
Vi er fire studerende ved Afdeling for Film- og Medievidenskab på Københavns Universitet, der netop har færdiggjort vores eksamensproduktion - en lille action-komedie på 7½ minut.
I forbindelse med vores eksaminering om en lille måneds tid, søger vi at få så mange input på filmen som muligt.
Nogle ting er i filmen mere vellykkede end andre. I vores produktionsrapport har vi selv forsøgt at påpege de fejl der er i filmen, hvad vi kunne have gjort anderledes osv.
Både kortfilmen og produktionsrapporten findes her:
JACKPOT
Vi ville sætte meget stor pris på det, hvis der var nogle stykker herinde der gad at se filmen igennem, evt. titte lidt i rapporten og komme med et par kommentarer :-)
På forhånd tak,
Kasper, Mette, Jonas & Asger
#2 filmz-andy kaufman 19 år siden
Hvis jeres kortfilm overholder disse regler er i ikke helt galt på den
"Kortfilm:
- typisk mellem 5 og 10 minutter
- uhyre komprimerede fortællinger
- sammenlignelige med et digt
- har sin egen fortællemåde, der adskiller sig radikalt fra den,
man finder i mainstream spillefilm
- replikker brugt så lidt som muligt, og kun når de er personspecifikke, persondefinerende og persondifferentierende"
(kilde: http://www.dr.dk/undervisning/Kortfilm/leksikon1.h...
#3 filmz-paladrim 19 år siden
Er helt og holdent bidt af jeres valg af Skæbenes ironi :)
Vil dog påpege at lyder der hvor de handler, godt kunne være lidt bedre...
Men alt i alt, MUMS!
#4 filmz-apack 19 år siden
#5 filmz-vassago 19 år siden
#6 filmz-Emilio 19 år siden
Jeg har netop set filmen færdig og har følgende ris/ros til den;
Den tekniske side af filmen, specielt titel sekvensen, var rigtig gennemført og fangede øjeblikkeligt. Lydsiden var dog svingende, specielt scnene hvor de sælger "Stoffet" til the bad guys.
Historien er sjov og specielt detaljen i starten hvor man faktisk ser konens ansigt på billede inden de bryder ind, fungerer rigtig godt.
Slagsmålet i lejligheden fik mig dog til at trække på smilebåndet, det virkede meget korigraferet.
Jeg synes dog at filmen manglede flere CLOSE-UP shots, specielt i scenen hvor vennen ryger ind gennem døren blødende. Jeg savnede intensitet i denne scene, hvilke i kunne have fået ved at krydsklippe mellem de to mænds ansigter istedet for at at skyde det hele fra en vinkel.
Men alt i alt en sjov lille film om to uheldige tyve.
#7 kasper0204 19 år siden
#8 filmz-Business Monkey 19 år siden
http://www.zentropa.dk/videohilsen/
#9 gi-jones 19 år siden
Kameraføringen var god og gennemført i alt andet end "tæve"-scenen, hvor visse ting virker en anelse opstillet. På den anden side synes jeg at de enkelte "stunts" er ret godt ramt, og ser ikke billige ud. En lidt strammere klipning kunne muligvis redde det.
Lyssætningen var jeg også meget glad for, og det er sgu svært at lave udendørs scener om natten.
Skuespilsteknisk er filmen ganske overbevisende. Jeg er specielt vild med ham pusheren og den gamle gut i tv.
Det eneste rigtigt alvorlige problem er lyden. Det er simpelthen for svært at høre, hvad de snakker om i enkelte scener.
#10 =galledalle= 19 år siden
Tak
-More than just movies