Gravatar

#1 kasper0204 18 år siden

Kan godt være jeg spørger dumt, men jeg har egentlig aldrig fundet ud af hvad en kliché er?

Når en film er fyldt med klichéer - Hvad betyder det så?

Gentagelser?
Gravatar

#2 filmz-vassago 18 år siden

"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 jessup 18 år siden

Her er et andet ord der ligger sig op ad alla "vi bruger klichér fordi de er sande":

http://dictionary.reference.com/browse/truism
This is just until June
Gravatar

#4 chandler75 18 år siden

Udover at være navnet på det bedste danske band nogensinde, er Kliché noget som gentager sig igen og igen, i så høj grad at det næsten bliver forventeligt.

Fx. - det er en kliché at amerikanske film ender godt.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 Patriarch 18 år siden

Værste kliché i verden... Sportsfilm med et underdog hold der efter en opsang går hen og vinder. GAAAAaaaaaaAAABBBbbb
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#6 HonoDelLoce 18 år siden

#5 - hmm.. Lækker fyr gør grin med/laver væddemål om den nørdede tøs - makeover - forelskelse - realisering af livets sande værdier..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 chandler75 18 år siden

Jeg kan i øvrigt anbefale "The Bigger Little Book of Hollywood Cliches" af Roger Ebert, hvor han gennemgår Hollywood-klicheer på ikke mindre end 162 sider.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 HonoDelLoce 18 år siden

#7 - den vil jeg ikke anbefale - den er s'gu så kliché-fyldt ..

Sorry, low-blow, men kunne ikke lade være..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9 chandler75 18 år siden

Som Ebert ville sige: Ho-ho :)
Gravatar

#10 jessup 18 år siden

Den mest intetsigende kritik af en film i en anmeldelse er betegnelsen: kliché fyldt
This is just until June

Skriv ny kommentar: