Gravatar

#1 filmz-butch 18 år siden

Her er en række spørgsmål (mere eller/og mindre latterlige vil I nok mene, men jeg vil bare forsøge at forstå):

Hvorfor forsøger så mange amatørfilmmagere at emitere dyrtproducerede danske/hollywood film?

Hvorfor skal nogle unge (forhåbentligt unge) amatørfilmmagere lave actionfilm (der er intet værere end at se en flok amatøre rende rundt og lege kungfu eller... osv.)

Hvorfor er triste slutninger, melodramatik og grædene piger (intet værere end 'den lange græde scene') i så høj kurs i danske amatørfilm?

Hvorfor forsøger nogle film at 'lære' sit publikum noget?

Hvorfor er det stadig så populært at lave en film der slutter hvor den begynder?

Hvorfor følger alle amatørfilm bestemte regler bla. for at få sine film til at ligne 'rigtige' film (og hvorfor mon de 'rigtige' instruktører gerne vil løsrive sig regler og vil helst ikke at være bundet)?

Hvad gør en amatørfilm en amatørfilm (handler det om penge)?

Hvorfor skal alt kunne forklares og alt være logisk i amatørfilm?

Hvorfor bliver amatørfilmmagere ved med at være amatøre? (det sidate var et retorisk spm.)

...eller er det bare mig? (jeg indrømmer at jeg ikke har set så mange så kaldte amatørfilm (...faktisk ikke ret mange danske film), men hey... derfor kan jeg jo stadigvæk udtale mig (Lars V Trier har jo heller aldrig været i USA ;-) (ironi))
Derfor kommer mit centrale spørgsmål:
Hvilke danske seriøse film er de bedte (af nyere film)?

Husk: alt hvad man behøver for at lave en god film er en pige og en p.. ja.. I kender resten...
og der kan sagtens laves film uden penge

PS: med fårbehold for stavefeil
Gravatar

#2 filmz-larsdp 18 år siden

Jeg taler for mig selv dvs én almindelig dudes mening såe tag det med et gran salt :-)

Dit første spørgsmål kan besvares med dit andet, folk tager noget som de kender og har en mening om er professionelt mere seriøst end nogle idioter der render rundt og leger kungfu. Og det er for mange amatør-filmfolk vigtigt for at få deres film og budskab ud.

>Hvorfor er det stadig så populært at lave en film der slutter >hvor den begynder?

Spørg din gud

>Hvorfor er triste slutninger, melodramatik og grædene piger >(intet værere end 'den lange græde scene') i så høj kurs i >danske amatørfilm?

har du ikke adgang til vilde locations dvs alt det som koster, må du jo bruge det du har og ja skuespillere der krænger deres føelser ud virker ofte, hvis de da har talent...

>Hvad gør en amatørfilm en amatørfilm (handler det om penge)?

Tjaee i min verden gør det :-)

>Hvorfor skal alt kunne forklares og alt være logisk i amatørfilm?

Skal det?!

>Hvilke danske seriøse film er de bedte (af nyere film)?

Hmm, bænken

Håber jeg har forvirret dig lidt mere.
Gravatar

#3 Martindan 18 år siden

heller ikke alle der gør det du beskriver..

personligt lavede jeg en film om kloning - eksistens drama - med et Station next baseret Crew med penge og udstyr fra Zentropa og professionelle skuespillere.
for cryin' out loud......
Gravatar

#4 Collateral 18 år siden

Jeg syntes da man skal lave de film man har lyst til, men syntes det må være det vigtigste at der er en god historie at fortælle.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: