Hvis I skulle lave en film, hvilket sted (helst i Jylland) ville I så helt klart filme en scene? Det kan være, fordi stedet er smukt, eller bare fordi der hersker en helt bestemt stemning derude eller -inde. Jeg kommer umiddelbart i tanke om byen Laven tæt ved Himmelbjerget, fordi den ligger på en stejl skråning ned til en sø og er meget "bjerg-landsby-agtig"; de små, kringlede landeveje nordvest for Århus - og et kæmpestort, tomt og knirkende fugleobservationshus i fire etager nede ved Mossø i Silkeborg.
Kender I steder, som bare skriger "film mig!", når I tænker over det? Ideelt set ville være en "spøgelsesby" et sted, men jeg tvivler på, at sådanne steder findes i Danmark. Men det ville være kult, hvis de gjorde...
Der er også meget Pænt nede ved Bov, som ligger ved grænsen, der er også små kringlede veje, og udsigt over det meste, da det ligger ved nogle skråninger også
Min bedste location var et par gamle lagerhaller i Århus. Der var to store haller, en gammel smadret en og en stor moderne satan. Udenom lå et par gamle gårdbygninger, og store græsarealer med betonstykker og sager. Perfekt sted til alt muligt godt. Vi optog 4-5 scener til Brutal Incasso der, men nu er hele skidtet jævnet med jorden :(
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Ej drenge. Hvidesande er altså en by. Og en by fuld af fiskere endda, så jeg ved sgu ikke hvor meget ørken der er over den. Det du tænker på er Råbjerg Mile. Det er grundlæggende en stor bunke sand et eller andet sted i Vendsyssel. Rubjerg Knude kunne også være en mulighed, men ingen af dem er steder hvor jeg ville have mit dyre kamera med hen en dag i blæsevejr.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#7 du har sikkert fingeren på den rigtige knap :) Min geografi viden stinker, men min jyske geografi viden er helt til rotterne! Jeg har kun været i århus to gange og en del i jelling... Thats it folks ;)
Men Gi-jones, du må da indrømme at et sand/ørken område med hvidt sand (det var det ihvertfald på de billeder jeg så) kunne være et cool location?
Nu kom jeg selv i tanke om en fed location: Nordisk Institut på Trøjborg, del af Århus Universitet. Det er vist et gammelt slagteri og lager, der er blevet ombygget til universitet, og det er spækket med bizar arkitektur, såsom trekantede vindeltrapper, kæmpestore godselevatorer, panoramavinduer ud til en mur, bittesmå døre, som der ikke er nogen, der kan gå igennem, smalle gange, der munder ud i et indendørs torv med tre gadelamper, etc. etc. etc. At gå rundt og udforske den bygning får een til at få lyst til at lave en film, lige med det samme :-)
#1 filmz-gojacool 19 år siden
Kender I steder, som bare skriger "film mig!", når I tænker over det? Ideelt set ville være en "spøgelsesby" et sted, men jeg tvivler på, at sådanne steder findes i Danmark. Men det ville være kult, hvis de gjorde...
#2 filmz-Wacker 19 år siden
http://www.samarit.dk
#3 gi-jones 19 år siden
#4 filmz-write-off 19 år siden
#5 filmz-JuuL 19 år siden
#6 filmz-madsjensen 19 år siden
#7 gi-jones 19 år siden
#8 filmz-write-off 19 år siden
Min geografi viden stinker, men min jyske geografi viden er helt til rotterne! Jeg har kun været i århus to gange og en del i jelling... Thats it folks ;)
Men Gi-jones, du må da indrømme at et sand/ørken område med hvidt sand (det var det ihvertfald på de billeder jeg så) kunne være et cool location?
#9 gi-jones 19 år siden
#10 filmz-gojacool 19 år siden