Gravatar

#1 filmz-cko 19 år siden

Et hypotetisk spørgsmål.

Hvis jeg nu sidder med et dyrt DV kamera (pd100 eller whatever), optager noget på et DV bånd, og så "grabber" med firewire via et billiget kamera (panasonic nv60 tror jeg det hedder, 3500kr værdi, en ccd) mister jeg så billedkvalitet fordi jeg "grabber" med det billige kamera eller beholder jeg den bedre billedkvalitet fra det dyre kamera?
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Gravatar

#2 gi-jones 19 år siden

Som udgangspunkt nej. Billedkvaliteten afhænger af optikken og CCD'en i kameraet. Jeg tror afspiller-delen er det samme i dem alle.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 Thorsby 19 år siden

Nej, du mister ikke noget. En af fordelene ved DV er at det kan redigeres og overføres på selv meget billigt udstyr uden forskel til tilsvarende professionelt DV-udstyr.
Vær dog opmærksom på at PD100 og ligende modeller er DVCAM udstyr. Det betyder at de kan optage på de noget mere sikre DVCAM bånd, som ikke vil kunne afspilles i et "mindre" miniDV kamera. De kan også optage på miniDV og så har du ingen problemer.
http://www.imdb.com/name/nm1302765/
Gravatar

#4 filmz-cko 19 år siden

great! tak for hjælpen, jeg mente nok det var sådan, men rart lige at få bekræftet
........................................
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"

Skriv ny kommentar: