Gravatar

#1 kasper0204 19 år siden

Hej!

Ville spørge om det er svært at lave en anden farve øje?

Altså tænker når der fx står en og kigger på en anden, så lave et glimt i øjnene af fx en rød farve... og bare det at lave sådan nogle skumle øjne...

Kan man godt lave det?
Gravatar

#2 Corgan 19 år siden

#1:

Man kan sagtens lave det.

Om det er let, afhænger selvfølgelig af scenen. F.eks. er det sværere når øjnene eller hovedet bevæger sig, da man så skal ind og tracke øjnene.
Men hvis det kun er et glimt over nogle få frames, så er det ikke så svært at lave.
Gravatar

#3 kasper0204 19 år siden

okay! hvordan laverman det så? :)
Gravatar

#4 Corgan 19 år siden

#3:

Tjaa... det kommer igen an på scenen. Hvis du skal tracke scenen kan du bruge programmer som Boujou eller 3d Equalizer (jeg bruger dem selv, men disse programmer er dyre). Hvis scenen er lang, skal du have et composite-program (jeg bruger selv Shake, men det kunne også være After Effects eller Combustion... men igen, programmer er dyre).
Hvis det kun drejer sig om et par frames, kan du i teorien også gøre det i Adobe Photoshop eller et andet 2d tegneprogram.
Gravatar

#5 gi-jones 19 år siden

Var det ikke en idé at poste et still billede fra scenen.
Der var selvfølgelig også den mulighed at lave det real-for-real med nogle kontaktlinser... Det lyder dog til at det er for sent.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6 filmz-gimleno1 19 år siden

En artikel her der måske kan hjælpe:

http://www.kontaktlinseinstituttet.dk/default.asp?...
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#7 Corgan 19 år siden

#5:

Det med kontaktlinserne er måske lidt vanskeligt da det jo skulle "lave et glimt i øjnene af fx en rød farve"..

Men jo, det er en god idé med et still, så vi har noget at forholde os til.
Gravatar

#8 filmz-lone wolf 19 år siden

Man kan få nogle kontaktlinser der reflekterer det lys der bliver sendt mod det (blev brugt i en eller anden film jeg desværre ikke kan huske..).
Dvs med alm lys ingen effekt, men med lille fx rød spot, kan øjnfarven hurtigt ændres og tilbage igen.
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!

Skriv ny kommentar: