Gravatar

#11 gi-jones 20 år siden

Jeg har jo netop ikke bøvl med mit XL1. Det kører sweet i håndholdte optagelser, fordi det er et skulderkamera, men uden at veje et ton. Jeg er helt enig i at de små camcordere ikke er egnede, men jeg synes broadcast kameraerne fylder og vejer for meget til filmoptagelser.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#12 Thorsby 20 år siden

#11 Jeg tror ikke nogen ønsker vægt eller stor størrelse, men hvis man ønsker kvalitet må det nogen gange ske på kompromis af personlig komfort! Jeg afsluttede en spillefilm i sidste uge, skudt på video. Det komplet riggede kamera vejede i omegenen 10,5 kg., og selvom det er forholdsvis tungt, vil jeg hellere benytte det end et XL1 fx.
http://www.imdb.com/name/nm1302765/
Gravatar

#13 filmz-netrom1 20 år siden

Om det hedder Sony, Panasonic eller Canon ser jeg ikke som det vigtiste. De kamara i har oppe og vende her er jo alle gode simi-prof kamaras. I Virklighedden kan man jo lave en rigtig flot film med et 3.000 kroners tilbuds kamara fra bilka, hvis alle andre parameter er iorden. Man kan ikke gøre en dårlig ide eller manuskript til en stor film ved at have det seje udstyr.

#1 Jeg finder det virkligt sært at du bruger 4månder på at undersøge, hvad for et kamara du vil købe, leger lidt med det i en månede og så sælger det igen til -20.000 indkøb. Du er ikke nogen stor Jysk købmand..?

- XL2, det! er det kamara jeg drømmer om, for tiden. Men der kommer nok snart noget nyt HD - noget, som igen vil gøre det svært at holde på mundvandet.

Der er en anden grund til at det kan være en fordel at have et STORT kamara. Det åbner døre! Det er lettere at få lov til alt muligt hvis man slæber rundt på en ordenlig klods af et kamara. Det får produktionen til at se prof. ud. Hvis man kommer med et lille femi dame handy cam så tror folk at man bare laver hjemme video. Folk vil stå på hovdet for at hjælpe "rigtige" film folk. Det gælder vist mest her i jyland,,,"de pusser traktoren,,tink hvis den kom med på film"
Gravatar

#14 filmz-write-off 20 år siden

#13 Du har ret jeg er en elendig "købmand" og allerværst er jeg et super rodet menneske!!! men nogen gange får at få styr på hvad man egentlig vil så skal man gøre noget fuldt ud! og det gjorde jeg jo så og fortrød efter en måned - jeg har sådan set altid vist at jeg skulle skrive men var bare bange for at fordybe mig... Men nu har jeg taget endnu en riscisi og jeg står ved den end til jeg gør noget nyt ;)

Ps. så har jeg endelig solgt kameraet for 30000 og jeg er lykkelig! så "see you on the flip side"

Skriv ny kommentar: