Jeg har besluttet at satse helhjertet på manuskriptskrivning, istedet for instruering af film.
Derfor sælger jeg mit splinternye (aldrig brugte, 1 m. gamle) kamera. Har sat det til salg på DBA.dk men tænkte at jeg også skulle byde jer at købe den billigere end jeg sælger den på dba.
Det er et: Panasonic AG-dvx100ae (altså opgraderingen, pal, og det vildeste mini-dv som kun den nye cannon XL2 kan konkurrere mod)
Jeg sælger en hel "pakke" som er: kameraet, shockcase, filtere, vidvinkel, 4timers batteri (størrere end org.) og LYD, proff. Boomstang og Audio Technica shotgun mic.
Altså alt hvad man har brug for (udover lys) når man skal skabe film! Vil lige hurtigt indskyde at i kan se nogle amerikanere der har skudt med dette kameras forgænger på: www.aestusfilms.com (dvx100)
Men på dba er det sat til 40000 kr. selvom værdien med det hele er ca. 55 tusinde.
men hvis der er nogen der vil give 35 tusse basser så er de velkomne. der er org. emballage og forsikring og som sagt er det aldrig blevet brugt!!
Men skriv hvis i er interreseret el. ring på 51944607
#1 Er ikke interesseret mht. kameraet, men vil ønske dig held og lykke. Jeg kender een mand "over there" med lidt gråt fuldskæg, som ku' bruge lidt hjælp :)
Hey...har sgu da en idé: "Papa Bear" (starring Bruce Willis). Man følger små klip af en bjørnefamilie og deres liv og levned overførres på en almindelig familie. Bjørnefamilien, mor og børn dør ved jagt, begivenhederne overføres og "bjørnen" a.k.a. mr. Willis tager hævn. Simpelt, action, hjernedødt....en sikker block buster :o)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg siger ikke at er et AG-dvx100ae ikke godt kamera - men jeg vil dog vove den påstand at der er mindst 10-20 kameraer i samme prisklasse der er kameraet overlegent på flere områder, deriblandt både Canons XL'ere og Sonys PD 100-serie.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#2 Tak skal du have! Forstår overhoved ikke hvad du snakker om, men tusinde tak :) (måske bare for træt lige nu?)
#3 hvis du en dag sniger dig ind på imdb´s "shop talk directors" og spørger kamerafolkene hvafor'n mini-dv kamera der er bedst, vil du opdage stor splid imellem dem der siger panasonics og dem der siger cannons! amatøerne vil sige sonys fordi de ikke er klar over hvad de dyre mini-dv'er egentlig er istand til! og de dyreste og mest kraftfulde Mini-dv kamerare er cannons XL2 og omtalte Panasonic. tjeck selv specifikationerne på www.bhphotovideo.com og samlign selv de kameraer du snakker om!
Ikke for at være næsvis men jeg har spenderet 4 måneder foran skærmen og haft kontakt med flere proffesionelle amerikanske DP'er inden jeg valgte det kamera... Så min påstand er at jeg ved hvad jeg snakker om :)
men cannons Xl2 giver uden tvivl panasonicen god konkurrence men det gør XL1s ikke længere!! og sonys pd150 er fulædstændig ude af spillet. Måske at den nye pd-170 kan sit kram men igen er det et kamera der er skabt til felt arbejde og ikke på samme måde som Cannons og Panasonics til "film" produktioner!!
Jeg læste uk's Head to head video consumer magasin som efter at de sendte både den gamle panasonic og cannon XL1s på prøve i deres tech lab, så vandt panasonic med 5 procent... og hvis du ikke tror på mig vil jeg med glæde sende filen til dig ;)
Så igen... jeg har resourcerne iorden!!
Mvh David Paulsen
Ps. Sorry hvis jeg er lidt for "hård" men for en gangs skyld ved jeg bare hvad jeg snakker om! og det er ikke så tit at jeg kan blære mig af det :)
For det er der!!! Men DV er mange ting eller nærmere et medie med mange underkategorier. Men det jeg jo taler om er Mini-Dv... Hvis man vil gå højere op i DV kategorierne (Feks. DV-cam) så er prisen også betydeligt højere!
Nej, jeg mener ikke DV-cam'er (selvom at du ville få mere for penge ved et sådanne brugt-køb - og det ville ikke være noget problem at købe f.eks en DSR300 eller 370 brugt for de samme penge). Jeg arbejder selv til dagligt med video- og tv-produktion, og prøver jævnligt nyt udstyr - og interesserer mig også bare generelt meget for teknik - og kan ligeledes præsentere artikler der roser andre kameraer til skyerne.
Jeg synes ikke at der er meget 'kamera' over Panasonic, forstået på den måde at jeg finder det for lille, et kamera skal ikke være så lille, det bliver ironisk nok for uhandy. Det jeg finder mest irriterende ved Panasonic er uden tvivl optikken - den finder jeg slet ikke god nok, god, men ikke ligeså brugbar, god og 'lækker' som hverken PD150, PD170, XL2 - eller for den sags skyld XL1-SE - det bliver for miniDV konsum agtigt.
At du har din mening om kameraet er helt fint, men har du overhovedet prøvet at arbejde med de andre kameraer? Eller referer du bare fra artikler, jeg selv et hav af DV-magz der roser PD'erne og XL'erne til skyerne hvori der står at det uden tvivl er verdens bedste kameraer - men kan jeg bruge det til noget?
Jeg mener også at man skal se stort på hvad der er felt-kameraer eller ikke er, skulle det gøre en forskel? Stort set alle DVcam'er er til ENG brug - men vil du påstå at de derved så ikke er anvendeligt til andet. En brugt DVcam til 25-30.000 vil efter min mening være de andre langt overlegent.
Vi kan diskutere det her i evigheder, jeg kommenterede bare din:
det vildeste mini-dv som kun den nye cannon XL2 kan konkurrere mod
Hvilket jeg ved ikke passer. Det er godt, men det passer stadig ikke. Skulle jeg investere i et nyt cam, ville jeg nok kigge lidt nærmere på de nye HD miniDVs der fåes ned til 25-30.000.
Jeg forstår din pointe... Men min egen erfaring er desværre ringe i forhold til de proffesionelle (som dig selv) kamerafolk jeg har haft kontakt til, som nærmest alle har sagt at jeg skulle gå efter panasonicen! har du selv prøvet den? Optikken er Leica og måske tager jeg fejl men er det ikke noget af det bedste der fås? (udover hvis man da har penge til en zeiss)
Hvis man har penge til at købe et brugt dv-cam så er det bare great! Men jeg kunne levende forestille mig hvor dyre vidvinkler og filtere osv. ville være til DV-cam?
Jeg kunne aldrig drømme om at sælge det kamera alene med standard udstyr til de penge som jeg gør!! Men det gør jeg heller ikke... Det er alt det ekstra udstyr og det faktum at det aldrig er blevet brugt før, der gør at jeg tillader mig (og håber) at jeg kan sælge det til pågældene pris.
Men som du siger er der ingen grund til at diskutere dette jeg blev bare ærgelig over at du "nedgører" kameraet på basis af smag... For er det ikke det det handler om? at du syntes at det er for småt og optikken er consumer osv.?
Hvis man nøgternt ser på specifikationerne og også prisklasserne på "alm" (ikke HD) mini-dv så vil du opdage at Panasonicen ligger øverst sammen med den nye XL2
Men igen jeg har ikke prøvet noget af det! (udover lige pd150) Jeg har kun kunne læne mig op ad erfaringer jeg som sagt har fået fra andre proffe DP'ere!
Jeg er overhovedet ikke kameramand har ingen ambitioner derom men håber bare at kunne få solgt mit kamera så jeg kan komme igang med skrivningen :)
#7: Uden at træde nogen over tæerne: Min erfaring med ENG kameraer til fiktions-film-brug er, at de er noget besværlige. For det første er de store og tunge (jeg bruger selv et XL1), hvilket i høj grad besværliggør håndholdte optagelser. Desuden synes jeg altid at de gemmer lukkertidsindstillingerne væk i en eller anden hemmelig menu. Jeg ved godt, at man justerer mindre på dem til tv, men på film er lukkertiden jo ekstremt vigtig.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#8: Jeg faldt bare over den specifikke sætning, hvor det lød som om at der ikke var andre valg end XL2 og AG-dvx100ae til de penge - hvilket jeg bare var vildt uenig i :)
#9: det er da en af de ting der er fede at det netop er tungere, det giver efter min mening langt bedre pans og håndholdte optagelser, da man kan holde kameraet langt længere på skulderne end med hænder/arme - her snakker vi optagelser helt uden nogen for stativ.
- Hvis du har bøvl med optagelserne vil jeg anbefale en SS (steady stick) til netop XL1, eller lign. 'dimser' :)
Det er rimeligt nemt at indstille alt på kameraet hvis man sætter sig ind i funktionerne.
#1 filmz-write-off 20 år siden
Jeg har besluttet at satse helhjertet på manuskriptskrivning, istedet for instruering af film.
Derfor sælger jeg mit splinternye (aldrig brugte, 1 m. gamle) kamera.
Har sat det til salg på DBA.dk men tænkte at jeg også skulle byde jer at købe den billigere end jeg sælger den på dba.
Det er et: Panasonic AG-dvx100ae (altså opgraderingen, pal, og det vildeste mini-dv som kun den nye cannon XL2 kan konkurrere mod)
Jeg sælger en hel "pakke" som er: kameraet, shockcase, filtere, vidvinkel, 4timers batteri (størrere end org.) og LYD, proff. Boomstang og Audio Technica shotgun mic.
Altså alt hvad man har brug for (udover lys) når man skal skabe film!
Vil lige hurtigt indskyde at i kan se nogle amerikanere der har skudt med dette kameras forgænger på: www.aestusfilms.com (dvx100)
Men på dba er det sat til 40000 kr. selvom værdien med det hele er ca. 55 tusinde.
men hvis der er nogen der vil give 35 tusse basser så er de velkomne. der er org. emballage og forsikring og som sagt er det aldrig blevet brugt!!
Men skriv hvis i er interreseret el. ring på 51944607
Mvh David Paulsen
#2 filmz-Bruce 20 år siden
Hey...har sgu da en idé: "Papa Bear" (starring Bruce Willis). Man følger små klip af en bjørnefamilie og deres liv og levned overførres på en almindelig familie. Bjørnefamilien, mor og børn dør ved jagt, begivenhederne overføres og "bjørnen" a.k.a. mr. Willis tager hævn. Simpelt, action, hjernedødt....en sikker block buster :o)
#3 filmz-vassago 20 år siden
#4 filmz-write-off 20 år siden
#3 hvis du en dag sniger dig ind på imdb´s >shop talk directors
#5 filmz-write-off 20 år siden
(måske bare for træt lige nu?)
#3 hvis du en dag sniger dig ind på imdb´s "shop talk directors" og spørger kamerafolkene hvafor'n mini-dv kamera der er bedst, vil du opdage stor splid imellem dem der siger panasonics og dem der siger cannons! amatøerne vil sige sonys fordi de ikke er klar over hvad de dyre mini-dv'er egentlig er istand til! og de dyreste og mest kraftfulde Mini-dv kamerare er cannons XL2 og omtalte Panasonic.
tjeck selv specifikationerne på www.bhphotovideo.com og samlign selv de kameraer du snakker om!
Ikke for at være næsvis men jeg har spenderet 4 måneder foran skærmen og haft kontakt med flere proffesionelle amerikanske DP'er inden jeg valgte det kamera... Så min påstand er at jeg ved hvad jeg snakker om :)
men cannons Xl2 giver uden tvivl panasonicen god konkurrence men det gør XL1s ikke længere!!
og sonys pd150 er fulædstændig ude af spillet. Måske at den nye pd-170 kan sit kram men igen er det et kamera der er skabt til felt arbejde og ikke på samme måde som Cannons og Panasonics til "film" produktioner!!
Jeg læste uk's Head to head video consumer magasin som efter at de sendte både den gamle panasonic og cannon XL1s på prøve i deres tech lab, så vandt panasonic med 5 procent... og hvis du ikke tror på mig vil jeg med glæde sende filen til dig ;)
Så igen... jeg har resourcerne iorden!!
Mvh David Paulsen
Ps. Sorry hvis jeg er lidt for "hård" men for en gangs skyld ved jeg bare hvad jeg snakker om! og det er ikke så tit at jeg kan blære mig af det :)
#6 filmz-write-off 20 år siden
For det er der!!! Men DV er mange ting eller nærmere et medie med mange underkategorier.
Men det jeg jo taler om er Mini-Dv... Hvis man vil gå højere op i DV kategorierne (Feks. DV-cam) så er prisen også betydeligt højere!
Mvh David Paulsen
#7 filmz-vassago 20 år siden
Jeg synes ikke at der er meget 'kamera' over Panasonic, forstået på den måde at jeg finder det for lille, et kamera skal ikke være så lille, det bliver ironisk nok for uhandy. Det jeg finder mest irriterende ved Panasonic er uden tvivl optikken - den finder jeg slet ikke god nok, god, men ikke ligeså brugbar, god og 'lækker' som hverken PD150, PD170, XL2 - eller for den sags skyld XL1-SE - det bliver for miniDV konsum agtigt.
At du har din mening om kameraet er helt fint, men har du overhovedet prøvet at arbejde med de andre kameraer? Eller referer du bare fra artikler, jeg selv et hav af DV-magz der roser PD'erne og XL'erne til skyerne hvori der står at det uden tvivl er verdens bedste kameraer - men kan jeg bruge det til noget?
Jeg mener også at man skal se stort på hvad der er felt-kameraer eller ikke er, skulle det gøre en forskel? Stort set alle DVcam'er er til ENG brug - men vil du påstå at de derved så ikke er anvendeligt til andet. En brugt DVcam til 25-30.000 vil efter min mening være de andre langt overlegent.
Vi kan diskutere det her i evigheder, jeg kommenterede bare din:
det vildeste mini-dv som kun den nye cannon XL2 kan konkurrere mod
Hvilket jeg ved ikke passer. Det er godt, men det passer stadig ikke. Skulle jeg investere i et nyt cam, ville jeg nok kigge lidt nærmere på de nye HD miniDVs der fåes ned til 25-30.000.
#8 filmz-write-off 20 år siden
Optikken er Leica og måske tager jeg fejl men er det ikke noget af det bedste der fås? (udover hvis man da har penge til en zeiss)
Hvis man har penge til at købe et brugt dv-cam så er det bare great! Men jeg kunne levende forestille mig hvor dyre vidvinkler og filtere osv. ville være til DV-cam?
Jeg kunne aldrig drømme om at sælge det kamera alene med standard udstyr til de penge som jeg gør!! Men det gør jeg heller ikke... Det er alt det ekstra udstyr og det faktum at det aldrig er blevet brugt før, der gør at jeg tillader mig (og håber) at jeg kan sælge det til pågældene pris.
Men som du siger er der ingen grund til at diskutere dette jeg blev bare ærgelig over at du "nedgører" kameraet på basis af smag... For er det ikke det det handler om? at du syntes at det er for småt og optikken er consumer osv.?
Hvis man nøgternt ser på specifikationerne og også prisklasserne på "alm" (ikke HD) mini-dv så vil du opdage at Panasonicen ligger øverst sammen med den nye XL2
Men igen jeg har ikke prøvet noget af det! (udover lige pd150) Jeg har kun kunne læne mig op ad erfaringer jeg som sagt har fået fra andre proffe DP'ere!
Jeg er overhovedet ikke kameramand har ingen ambitioner derom men håber bare at kunne få solgt mit kamera så jeg kan komme igang med skrivningen :)
Mvh David Paulsen
#9 gi-jones 20 år siden
#10 filmz-vassago 20 år siden
#9: det er da en af de ting der er fede at det netop er tungere, det giver efter min mening langt bedre pans og håndholdte optagelser, da man kan holde kameraet langt længere på skulderne end med hænder/arme - her snakker vi optagelser helt uden nogen for stativ.
- Hvis du har bøvl med optagelserne vil jeg anbefale en SS (steady stick) til netop XL1, eller lign. 'dimser' :)
Det er rimeligt nemt at indstille alt på kameraet hvis man sætter sig ind i funktionerne.