Gravatar

#1 filmz-Freaking-Pingo 15 år siden

Ja, nu har jeg valgt at gå i krig med min første film, og jeg er rigtig spændt på udfaldet når jeg når så langt. Men det er min første film, og jeg prøver at gøre det så perfekt så muligt, og så korrekt så muligt, så jeg har nogle visse mangler, og nogle spørgsmål jeg håber jeg kan få udfylt.

1: Jeg skal bruge et kamera der er bedre end det jeg har nu, som det ser ud nu, så er det noget gammel bras, og som ikke duer til meget. Jeg ved desværre ikke selv meget om kamera og hvad man skal gå efter, men hvis i kender et godt kamera der ude der har nogle gode funktioner til en first timer som mig, vil jeg være meget tilfreds. Jeg har en 8000kr, at gøre godt med, ikke mere end det.

2: Det er min første film, og derfor mit første manuscript. Jeg har brugt den viden jeg har fået ved nettet, og derfor tror jeg langt fra mit manuscript er skrevet som det skal skrives. Hvis der eksistere en venlig sjæl derude, så må han meget gerne bruge noget tid på mit manuskript, og give konstruktiv kritik tilbage.

3: Hvis i ellers har nogle tips og triks til produktion af film, så vil jeg MEGET gerne høre dem.

4: Jeg går lige nu på HTX 2.år i Holstebro. Jeg håber på at kunne komme på noget filmskole. Jeg har søgt meget efter nogle filmskoler, men dem som jeg har fundet koster rigtig meget.
Vil gerne vide om i kender nogle filmskoler der er billige, eller noget andet end lige filmskole men inden for samme branche
Samt, jeg vil meget gerne høre hvordan I gjorde, for at komme dertil hvor I er nu.

Tak på forhånd til de mennesker, der svare. Med Venlig Hilsen, Marc Pilgaard
Gravatar

#2 MOVIE1000 15 år siden

til manuskriptet jeg synes det kunne være sjovt hvis du genindspilte en film så skal man ikke tænke så meget over det
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 filmz-Freaking-Pingo 15 år siden

Ellers en hyggelig tanke, men manuskriptet er færdig skrevet, så vil gerne havde set på det, eftersom tankerne allerede er i mit hoved.
Gravatar

#4 MOVIE1000 15 år siden

hvad handler den om bare kort
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 frahm-2 15 år siden

1: Jeg er heller ikke den store kamerakender, men for 8000 får du ikke et professionelt kamera. Prøv evt. at undersøge mulighederne for at låne udstyr. Der kan jeg desværre heller ikke hjælpe dig, da ikke aner hvad der ligger omkring Holstebro.

2:hvis du sender manuskriptet til [email protected] så kan jeg godt tage et kig på det.

3: Det vigtigste er at hvis det er din første film, så skal du ikke prøve at lave Gladiator 2. Lav en kort film, gerne uden dialog og eksperimenter med filmsproget og fortælletekniker. Det fede ved at være begrænset af teknik er at man tit bliver mere kreativ.

4: Der er selvfølgelig en god håndfuld forskellige tilbud herhjemme indenfor den kreative del af filmbranchen. Disse går jeg dog udfra at du kender til. Så findes der også Markedsføringsøkonom-Film & Medier på Tietgenskolen i Odense. Her har jeg selv gået og man lærer om den økonomiske del af branchen. Dette indbefatter distribution, biografdrift og lignende. Hvis man er interesseret i den del kan jeg varmt anbefale denne uddannelse.
Jeg har også taget en Bachelor i Film & TV Produktion på et universitet i England. Dette var en rigtig god måde at lære alt det tekniske på. Desværre lagde det universitet jeg gik på, ikke så stor vægt på det kreative. Sådan en uddannelse i England koster dog £1.000-3.000 om året.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#6 Wrangque 15 år siden

Har sendt dig en lille pm mate!

Jeg bor nemlig OGSÅ i holstebro! Let's get our film on!

Skriv ny kommentar: