Jeg har brug for en fotograf i forb. med en film som bygger løst på Allen Edgar Poes novelle ’Manden i mængden’. Scenerne skal bestå af en mand som efterfølges og optages på bestemte locations i Kbh. ud fra et manuskript. Kort fortalt opfører manden som efterfølges sig atypisk, og går nærmest hvileløst rundt i byen uden noget egentligt mål, han søger bl.a. konstant mod menneskemængder. Der er 5 scener (de foregår ved 1 Hovedbanegården, 2 Nørreport, 3 Stadsgraven, 4 Strøget - ved Ilum, 5 Tæt ved marmorkirken). Scenerne skal bagefter analyseres af henholdsvis en sociolog og en kunstteoretiker. De får at vide at filmrullerne er fundet i et hotelværelse og at de udgør dele af en amatørsociologs empiriske studier. De fungerer som en slags detektiver. Filmen resultere i en kunstinstallation som skal udstilles. Man kan indtage positionerne som analytikerne: sociologen og kunstteoretikeren (imellem højtalere) foran filmfremvisningen.
Fotografen skal i projektet tage rollen som amatørsociologen - han skygger skuespilleren som spiller den efterfulgte - derfor skal kameraet bruges på en helt speciel måde - der vil være en form for steadycam involveret (problemet er at optagelserne skal forekomme autentiske, så derfor kan vi ikke benytte fuldt steadycam udstyr) - oprindeligt skulle filmen optages på 8mm, men det er droppet pga. manglende tid og derfor bliver det optaget enten på hdv eller dv. Materialet bliver derefter behandlet så det får præcist det samme look som smalfilm. Fotografen skal være god til at bevæge sig med et kamera og have et skarpt syn for billedkomposition. Skriv endelig til mig hvis du kender én eller hvis du selv kan deltage. Der skal ikke sættes lang tid af til optagelserne. Kontakt mig på mail: [email protected]
Venlig hilsen, Thomas Hyttel, Studerene ved det kgl. danske kunstakademi
#1 filmz-franknielsen 16 år siden
Fotografen skal i projektet tage rollen som amatørsociologen - han skygger skuespilleren som spiller den efterfulgte - derfor skal kameraet bruges på en helt speciel måde - der vil være en form for steadycam involveret (problemet er at optagelserne skal forekomme autentiske, så derfor kan vi ikke benytte fuldt steadycam udstyr) - oprindeligt skulle filmen optages på 8mm, men det er droppet pga. manglende tid og derfor bliver det optaget enten på hdv eller dv. Materialet bliver derefter behandlet så det får præcist det samme look som smalfilm.
Fotografen skal være god til at bevæge sig med et kamera og have et skarpt syn for billedkomposition.
Skriv endelig til mig hvis du kender én eller hvis du selv kan deltage. Der skal ikke sættes lang tid af til optagelserne.
Kontakt mig på mail: [email protected]
Venlig hilsen,
Thomas Hyttel,
Studerene ved det kgl. danske kunstakademi