Hejsa Jeg har snarligt anskafftet mig en billig camcorder, og skal lave nogle kortfilm. (hvoraf den ene, og mest seriøse skal være S/H)...
Så tænker jeg... "Jeg har brug for lys"... men hvilke lys? Er det ligemeget? Jeg er klar over at mit Key-light skal være stærkere end andet lys jeg bruger, men hvor stærkt? 500W? 1000W?...
Er der noget lys der er bedre egnet at bruge til digitale camocordere? osv osv osv...
al hjælp vil blive modtaget med klaphånd :)
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Det afhænger jo meget af størrelse på set osv. Jeg har instrueret en film der var i sort/hvid (næsten) vi havde 4 dido-lights og det var nok til samtlige indendørs optagelser.
----------------------------------- The pen is mightier than the sword...mostly.
Men det var med Pd 100 som er utroligt godt til de fleste lysforhold... afhænger jo også meget af dit cam og om du vælger at gaine og derved får kornede billeder, eller om alle billeder skal være knivskarpe...
----------------------------------- The pen is mightier than the sword...mostly.
man skal virkeligt bruge det til at understrege noget, plus man skal vide hvordan det skal bruges, ellers giver jeg dig 100% ret... har selv lavet fejlen
takker for rådene... hvor er det billigste og bedste (som om de to følges ad hehe) sted at få nogle lys?
Nu har jeg leget lidt med mit kamera, og må sige at jeg nægter at bruge Gain... det bliver noget så grimt! Men ja, som med mange andre ting, hvis det bruges rigtigt og med et formål.......
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#7 er meget ked af jeg skriver efter udtale... =) jeg instruerer bare sætter ikke lys =) men 4 lamper var mere end nok til den scene... jeg vil mene at man kan klare sig med meget ringe kår forudsat man er nød til det.
#1 filmz-cko 20 år siden
Jeg har snarligt anskafftet mig en billig camcorder, og skal lave nogle kortfilm. (hvoraf den ene, og mest seriøse skal være S/H)...
Så tænker jeg... "Jeg har brug for lys"... men hvilke lys? Er det ligemeget? Jeg er klar over at mit Key-light skal være stærkere end andet lys jeg bruger, men hvor stærkt? 500W? 1000W?...
Er der noget lys der er bedre egnet at bruge til digitale camocordere? osv osv osv...
al hjælp vil blive modtaget med klaphånd :)
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#2 filmz-vassago 20 år siden
#3 filmz-Diller82 20 år siden
The pen is mightier than the sword...mostly.
#4 filmz-Diller82 20 år siden
#5 filmz-vassago 20 år siden
#6 filmz-Diller82 20 år siden
#7 Thorsby 20 år siden
Udover det, så var det da godt nok ikke særlig mange!
Gain er noget rod. Hvis man står og ikke har noget lys måske, men på fiktion sætter man vel lys. :) Blænd op eller brug noget mere lys!
#8 filmz-cko 20 år siden
Nu har jeg leget lidt med mit kamera, og må sige at jeg nægter at bruge Gain... det bliver noget så grimt! Men ja, som med mange andre ting, hvis det bruges rigtigt og med et formål.......
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#9 filmz-vassago 20 år siden
#10 filmz-Diller82 20 år siden